شناسهٔ خبر: 67480240 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

برگزاری نمایش عکس به مناسبت حادثه 12 تیرماه

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، نمایشگاه عکس دفاع مقدس با عنوان«دوربین حماسه»، همزمان با سالروز حادثه 12 تیر – سرنگونی هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا و شهادت 290 سرنشین و خدمه آن برگزار گردید.

رئیس انجمن عکاسان استان هرمزگان با اشاره به اینکه عکس‌ها توسط عکاسان برجسته کشور از زمان هشت سال دفاع‌مقدس برای روزنامه اطلاعات ثبت شده است، افزود: تصاویری که اکنون در بندرعباس به نمایش گذاشته می‌شوند، برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

وی با قدردانی از مدیران سازمان روزنامه اطلاعات، گفت: این تصاویر با همت همایون امیرزاده که اکنون رئیس سازمان شهرستان‌ها و مدیریت فن‌آوری اطلاعات موسسه اطلاعات است، از آرشیو روزنامه اطلاعات استخراج شده و برای اولین بار در یک نمایشگاه عمومی به نمایش گذاشته شده است.

انصاریان با بیان اینکه این عکس‌ها از سوی روزنامه اطلاعات به انجمن عکاسان هرمزگان هدیه شده است، بیان کرد: این نمایشگاه با عنوان«دوربین حماسه» تصاویری ثبت شده از اساتید برجسته عکاسی جنگ در کشور، از جمله علی غفاری، منوچهر قلمچی، علی آذرنیا، محمود محمدی، مرتضی خاکی، محسن رفیع‌نژاد و مرحوم مهدی کاشیان از سه‌شنبه 12 تیرماه به مدت پنج روز در گالری مرحوم کوروش گرمساری آغاز به کار می‌کند.

در نمایشگاه«دوربین حماسه» آثاری از عکاس برجسته و برنده جایزه معتبر پولیتزر(در سال ۱۹۸۰) و آثاری از دیگر عکاسان به نمایش گذاشته شده است.

رئیس انجمن عکاسان استان هرمزگان با اشاره به اینکه این نمایشگاه از ساعت 18 الی 21 پذیرای علاقمندان هنردوست است، ادامه داد: انجمن عکاسان هرمزگان در نظر دارد در بخش جنبی این نمایشگاه نیز کارگاه‌های آموزشی با حضور فرهاد سلیمانی و جاسم غزوان پور که از عکاسان برجسته دفاع‌مقدس و اساتید برجسته کشور هستند، برگزار نماید.

نظر شما