شناسهٔ خبر: 67479891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جولان دوباره آتش در منطقه «چال‌موره باشت»/وزش باد و سختی مسیر، مانع کنترل آتش‌سوزی

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت از زبانه کشیدن مجدد شعله‌های آتش در منطقه چال‌موره این شهرستان خبر داد و گفت: وزش شدید باد و سخت‌گذر بودن منطقه کار مهار آتش‌سوزی را سخت کرده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مهراب عبدی‌پور، امروز_ سه‌شنبه، دوازدهم تیر_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آتش‌سوزی منطقه «چال‌موره باشت» که ساعت ۱۰ صبح دوشنبه آغاز شده بود و پس از دو مرحله مهار، صبح امروز (سه‌شنبه) به دلیل باد شدید دوباره فوران کرد.

وی افزود: این آتش‌سوزی از سوی نیروهای امدادگران، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مردمی در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز گذشته (دوشنبه) به‌طور کامل مهار شده بود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت با بیان اینکه برای مهار این آتش‌سوزی نیاز به نیروهای تازه نفس داریم، گفت: بیش از ۵۰ نفر از نیروهای مردمی، محیط‌زیست و بسیج در این آتش‌سوزی تاکنون فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۲۰ نفر در مهار این آتش‌سوزی فعالیت دارند، تصریح کرد: هم‌اکنون در حال اعزام نیروهای تازه نفس به این منطقه برای کمک به دیگر نیروهای هستیم.

عبدی‌پور خاطرنشان کرد: سخت‌گذر بودن منطقه و وزش باد شدید موجب کندی عملیات مهار آتش‌سوزی در این مناطق شده‌است.

وی افزود: متأسفانه تاکنون چندین هکتار از جنگل‌های این منطقه طعمه حریق شده که برآورد دقیق خسارت بعد از مهار کامل آتش، تحت بررسی کارشناسان قرار خواهد گرفت.

نظر شما