شناسهٔ خبر: 67479835 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تصویب الحاق ۵۴ هزار هکتار زمین به محدوده شهر‌ها در شورای عالی شهرسازی و معماری

مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی از بررسی، تصویب و ابلاغ ۵۴ هزار هکتار اراضی به محدوده شهر‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طی دولت سیزدهم خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد سرلک مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری امروز خود ۱۲ تیرماه در ساختمان دادمان با موضوع ارائه گزارش عملکرد فعالیت‌های بخش مسکن در دولت سیزدهم گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران هم‌زمان با دولت سیزدهم در راستای تامین زمین سیاست‌هایی را در شورای عالی تدوین کرد که این سیاست‌ها شامل استفاده از ظرفیت‌های درونی شهرها، الحاق به محدوده، واگذاری زمین و شهرک سازی بود.

مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های درونی شهر‌ها با بسته تشویقی شهرسازانه توسط شورای‌عالی تدوین و ابلاغ شد که هم اکنون در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری در حال اجرا است. همچنین بسته تشویقی دیگری برای سایر پهنه‌های شهری تصویب شد و بر اساس آن اختیاراتی به کمیسیون ماده ۵ استان‌ها داده شد که آن بسته تشویقی ابلاغ شده و در حال اجرا است.

سرلک افزود: در بخش الحاقات مصوبه الزامات شهرسازی تدوین، مصوب و ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: در تمامی الحاقاتی که طی دولت سیزدهم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شد بررسی‌های کارشناسی طی چندین مرحله انجام شده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه دستورالعمل شهرک سازی در شورای عالی اصلاح شده است گفت: هم اکنون شهرک سازی بر اساس دستورالعمل اصلاح شده شهرک سازی در استان‌های کشور آغاز شده است، که بخشی از این شهرک سازی‌ها مصوبه شورای عالی را اخذ کرده‌اند.

سرلک با تاکید بر اینکه بر شهرک سازی اولویت وزارت راه و شهرسازی است گفت: بر اساس طرح آمایش سرزمین توسعه دریا محور به بخش سواحل جنوب منتقل خواهد شد و بر این اساس ۲۷ نقطه ساحلی شناسایی و مکان‌یابی شده است.

به گفته وی در دولت سیزدهم در مجموع ۵۴ هزار هکتار به محدوده شهر‌ها الحاق شد.

انتهای پیام/

نظر شما