شناسهٔ خبر: 67479081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار فارس: مشارکت مردم برای مقابله با قاچاق ضروری است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: قاچاق همواره به معیشت و اقتصاد مردم آسیب وارد کرده و برای جلوگیری از گسترش این پدیده شوم و مقابله و مبارزه با آن بهره‌گیری از مشارکت مردم موثر و راه ‌گشا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه، در جلسه برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در شیراز افزود: مسائل مربوط به قاچاق کالا عمدتا سوخت، لوازم خانگی، پوشاک، کالاهای سلامت محور، دام و لوازم یدکی خودرو را شامل می شود و اطلاع رسانی مصادیق قاچاق از طریق رسانه‌ها نیز ضروری است.

وی ادامه داد: اداره کل صمت، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی هر کدام فردی مطلع به عنوان نماینده تام الاختیار به کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان معرفی کنند تا شیوه تبیین افکار عمومی و اطلاع رسانیِ مضرات وقوع قاچاق بر سلامت اقتصادی، امنیت روانی و شغلی و همچنین معیشت مردم تدوین و راه های عملیاتی آن را ارائه کنند.

او اظهار کرد: تلاش در برخی حوزه‌ها مستلزم درایت، خطرپذیری و داشتن برنامه منسجم و منظم است و تصدی پست‌های حساسی همچون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این زمره قرار می‌گیرد.

وی، همچنین بر لزوم تسریع در برنامه‌ریزی برای برخورد با قاچاق کالاهای سلامت محور با اولویت داروهای سقط جنین تاکید کرد و گفت: در حوزه‌هایی که سلامت و جان مردم به شکل مستقیم هدف قرار می‌گیرد هیچ تعللی پذیرفتنی نیست و همکاری دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، امنیتی، دانشگاهی، درمانی و قضایی منجر به کاهش و حذف این مساله خطرناک در سطوح مختلف جامعه خواهد شد.

استاندار فارس، با اشاره به طرح پایش هوشمند مصرف سوخت ناوگان خودروهای کشاورزی ادامه داد: پیشنهاد نصب مکان‌یاب بر روی خودروهای کشاورزی و اختصاص سهمیه سوخت بر اساس فعالیت و پیمایش این خودروها یک طرح خوب ‌است و مالکیت معنوی این طرح طبیعتا در اختیار شرکت دانش بنیان پیشنهاد دهنده آن است اما برای بهره‌گیری از ظرفیت سایر شرکت‌ها هیچ مانعی وجود ندارد.

ایمانیه افزود: در اجرای طرح پایش هوشمند مصرف سوخت ناوگان خودروهای خودگردان کشاورزی توجه به معیشت کشاورزان امری ضروری و غیر قابل اغماض است.

او ادامه داد: باید برای داوطلبان مشارکت کننده در این طرح بسته‌های تشویقی ارائه و در خریداری این تجهیزات تخفیف و تقسیط نیز لحاظ شود.

نظر شما