شناسهٔ خبر: 67478893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزی استان اردبیل برگزار شد

اردبیل- ایرنا- چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزی استان اردبیل با حضور یک هزار دانش‌آموز در مجتمع آموزشی شهید سلیمانی اردبیل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل روز سه‌شنبه در آیین افتتاحیه این مسابقات گفت: در این دوره از مسابقات، یک هزار دانش‌آموزز از مناطق و نواحی مختلف آموزش و پرورش استان مشارکت دارند که امروز بخش حضوری این مسابقات با شرکت ۲۸۰ دانش‌آموز دختر و پسر برگزار شد.

کلام‌الله صفری با اشاره به مشارکت ۶۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در بخش آموزشگاهی این مسابقات افزود: بخش غیرحضوری این مسابقات نیز در حال برگزاری است و پس از اعلام نتیجه مسابقات توسط هیات داوران، افراد منتخب استان به مسابقات کشوری که تابستان امسال برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: در این دوره از مسابقات، دانش‌آموزان شرکت کننده در ۲ بخش حفظ قرآن و گفتمان مهدوی و در بخش حفظ قرآن در گروه‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ جزء ۳۰ و نیز حفظ کل قرآن به رقابت می‌پردازند.

مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزی استان اردبیل برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل دانش‌آموزان شرکت کننده در این مسابقات را سفیران فرهنگی خواند و بیان کرد: دانش‌آموزان استان از نظر استعداد جزو پنج استان برتر کشور هستند ولی این استان در برخی شاخص‌های آموزشی در انتهای جدول کشوری قرار دارد که شایسته این میزان استعداد نهفته در نوجوانان و جوانان این خطه نیست.

وی در ادامه، ارتقای جایگاه مدرسه و نیز تاثیر دادن ۶۰ درصدی معدل در قبولی کنکور را از جمله دستاوردها و اقدامات ارزشمند دولت شهید رئیسی برشمرد و اضافه کرد: اختصاص ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اقدامی بود که موجب جهش و ارتقای کیفیت آموزشی در کشور شد.

صفری اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی کشور ، احداث بزرگترین مجموعه فرهنگی و ورزشی و نیز بزرگترین مدرسه کشور در استان اردبیل را از جمله اقدامات ماندگار شهید رئیسی در این استان ذکر کرد و گفت: با این اقدامات، سرانه فضای ورزش دانش‌آموزی استان اردبیل از ۲۱ سانتی‌متر به ۵۳ سانتی‌متر ارتقا یافته است.

وی اضافه کرد: با تاکید رهبر معظم انقلاب و بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، ترویج فرهنگ قرآنی، نماز و اهل بیت (ع) در اولویت کاری مدارس قرار گرفته و اقدامات خوبی در این عرصه در استان اردبیل آغاز شده است.

مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزی استان اردبیل برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر آموزش قرآن کریم در سنین کودکی بیان کرد: قرآن خوانی و حفظ قرآن در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان اثر دارد و نتیجه آن را در همه عرصه‌های زندگی اجتماعی و فردی می‌توان مشاهده کرد.

وی انس با کلام الهی و حفظ قرآن را ضروری خواند و اظهار کرد: آموزش قرآن کریم به شکل منظم و به خصوص در سنین پایین با این گستردگی را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در حال تحصیل در پایه‌های مختلف دارد که در چرخه آموزشی ۲ هزار و ۵۵۰ آموزشگاه و مدرسه و در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس، با هدایت ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر معلم قرار دارند.

نظر شما