شناسهٔ خبر: 67478836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش ۱۰ درجه ای دما و کاهش ناپایداری ها در گیلان

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی ناپایداری هوا از فردا در استان تضعیف و دما نیز تا پایان هفته جاری (جمعه) به تدریج پنج تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

سمانه نگاه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشانگر فعالیت تناوبی سامانه ناپایدار جوی تا اوایل فردا (چهارشنبه) در استان است که بر این اساس امروز (سه‌شنبه) آسمان گیلان ابرناک، مه آلود و برخی ساعات رگباری توام با رعد و برق و وزش باد در بعضی مناطق شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش‌بینی شده‌است.

وی افزود: همچنین بر اساس الگوهای هواشناسی با تضعیف ناپایداری هوا از فردا (چهارشنبه) جوی غالبا پایدار، آسمانی صاف تا نیمه ابری، وزش باد در برخی مناطق شدید، روند تدریجی افزایش دما بین پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس تا پایان هفته مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز منطقه اسب‌وونی تالش با ۱۱ درجه سلسیوس کمترین و لوشان با ۳۰ درجه بیشترین دمای استان را به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۲۳ درجه و رطوبت ۷۰ درصد است.

وی اظهار کرد: دریا امروز با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر و فردا (چهارشنبه) با ۱۰ تا ۶۰ سانتی‌متر برای شنا و گردشگری نامناسب بوده و برای امور بندری با احتیاط مناسب است اما روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با ارتفاع موج ۱۰ تا ۴۰ سانتی‌متر مناسب است.

آسمان گیلان هم‌اینک نیمه ابری تا ابری و مه آلود است.

نظر شما