شناسهٔ خبر: 67477901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایستگاه سنجش گرد و غبار سبزوار راه‌اندازی شد  

سبزوار- ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: ایستگاه سنجش گرد و غبار، با توجه به مشکل آلودگی‌های زیست محیطی، از طرح‌‎های «یادگار ابراهیم» در این شهرستان نصب و راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

حسین ابراهیمی کردیانی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایستگاه سنجش گرد و غبار با هزینه‌کرد ۶ میلیارد ریال از اعتبارات ملی سال گذشته توسط اداره حفاظت محیط زیست سبزوار مکان یابی و اجرا شده بود.

وی افزود: با توجه به تغییر اقلیم و بروز بحران گرد و غبار در غرب خراسان رضوی و منطقه سبزوار، لزوم نصب و راه اندازی ایستگاه‌های سنجش گرد و غبار در این منطقه ضروری بود.

وی گفت: جمع‌آوری داده‌های محلی به منظور برنامه‌ریزی‌های درازمدت منطقه‌ای، پیش‌بینی و پیش‌آگهی کیفیت هوا با هدف حفظ سلامت عمومی به ویژه در گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه از جمله کودکان و سالخوردگان، انسجام‌بخشی به مدیریت پدیده گرد و غبار در غرب استان از اهداف راه‌اندازی این ایستگاه است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: برنامه‌ریزی در سطح محلی شهرستانی در زمان بحران گرد و غبار و تعریف طرح‌های تحقیقاتی با استفاده از داده‌های آماری تولید شده توسط دستگاه سنجش گرد و غبار از دیگر آثار فعال سازی ایستگاه سنجش گرد و غبار سبزوار است.

ایستگاه سنجش گرد و غبار سبزوار نصب و راه‌اندازی شد  

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به بروز برخی آلاینده‌ها و نیز وقوع گرد و غبار در برخی ایام سال، استقرار ایستگاه سنجش گرد و غبار در این شهرستان برای کنترل و ارزیابی وضعیت هوا و شناسایی کانون‌های گرد و غبار و چاره اندیشی برای کاهش آلودگی‌ها مورد پیگیری قرار گرفت که سرانجام با عنایت دولت سیزدهم این مطالبه عملیاتی شد.

شهرستان سبزوار به عنوان دالان باد خراسان رضوی شناخته می‌شود که در اغلب روزها، بیشترین سرعت وزش باد استان در این شهرستان به ثبت می‌رسد و با توجه به استقرار این شهرستان در حاشیه کویر، آلودگی گرد و غبار در این منطقه کم نیست.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما