شناسهٔ خبر: 67477862 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نمایشگاه «رضا مافی» به کار خود پایان داد

نمایشگاه پژوهشی هنری رضا مافی که به همت موزه گالری ترانه باران در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شده بود، به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نمایشگاه رضا مافی که از روز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور هنرمندان، هنر پژوهان و مسئولان عرصه فرهنگ و هنر در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد، پس از گذشت بیش از یک ماه از فعالیت، به کار خود پایان داد. 

نمایشگاه رضا مافی، به همت موزه گالری ترانه باران و در راستای اهداف این مجموعه درخصوص معرفی مفاخر فرهنگ و هنر ایران در عرصه‌های ملی و بین المللی، در گام نخست در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. 

در این نمایشگاه هنری که با محوریت فرهنگی و پژوهشی برگزار شد هدف محبوبه کاظمی (کیوریتور) معرفی جهان‌بینی تمدنی هنرمند با بررسی و نمایش آثار خلاقانه، لوازم و مجموعۀ شخصی و هنری رضا مافی بود که در نهایت ۱۶۲ اثر از آثار این هنرمند با تکنیک‌های مختلف در معرض دید علاقمندان قرار گرفت. 

تلاش موزه گالری ترانه باران به عنوان برگزار کننده بر این بود تا تجربه یک دید هنری منحصر به فرد از فرهنگ غنی ایران برای تمامی مخاطبان فراهم شود تا بتوان به عمق بینش‌ها و نگرش‌های اصیل فرهنگی متمدنانه و شخصیت رضا مافی، هنرمند متعهد ایرانی نزدیک‌تر شد. این نمایشگاه بعد از ۴۱ سال از آخرین یادواره رضا مافی به موزه هنرهای معاصر تهران آمد و حاصل آن کتابی خواهد بود که به زودی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما