شناسهٔ خبر: 67477591 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

تاکید رئیس کل دادگستری بر ضرورت دقت فعالان رسانه‌ای در طرح ادعا علیه اشخاص

رئیس کل و مسئولان قضایی دادگستری کل استان البرز در دیدار‌های مردمی انجام شده در هفته جاری به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۹۲۰ نفر از مراجعان رسیدگی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین البرز،حسین فاضلی هریکندی در دیدار مردمی روز جاری که در دفتر وی در حوزه ریاست دادگستری کل استان البرز برگزار شد به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۳۰ نفر از مراجعان رسیدگی و دستورات مقتضی را صادر کرد.
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه درخواست‌های طرح شده توسط مراجعان عمدتا مورد آسیب شناسی قرار می‌گیرد متذکر شد: مباحث طرح شده به موضوعاتی از قبیل دقت در رسیدگی، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، پرونده‌های حقوقی مرتبط با اختلافات ملکی، انحصار وراثت، دعاوی مرتبط با چک، شهرداری، اختلافات خانوادگی و پرونده‌های حوزه رسانه و فضای مجازی مربوط بود.
وی با یادآوری اینکه دیدار‌های مردمی مدیران قضایی دادگستری و دستگاه‌های تابعه با روال ثابت و منظم هر هفته برگزار می‌شود و در هفته جاری به ۹۲۰ درخواست رسیدگی شده است از مراجعان خواست برای اطلاع از زمان دقیق روز‌های ملاقات مردمی به سایت دادگستری کل استان البرز مراجعه کنند.

ضرورت دقت فعالان رسانه‌ای در طرح ادعا علیه اشخاص
یکی از مباحث طرح شده توسط یکی از فعالان رسانه‌ای در خصوص پرونده تشکیل شده برای وی بود که رئیس کل دادگستری استان البرز ضمن درخواست جزئیات پرونده، در آسیب شناسی این موضوع گفت: عدم آشنایی و در مواردی عدم توجه برخی از فعالان رسانه‌ای نسبت به قوانین و مقررات، موجبات طرح برخی مباحث و ادعا‌ها در رسانه‌ها له یا علیه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌شود که به طرح دعوی و شکایت از جانب آن‌ها علیه رسانه مذکور می‌انجامد.
فاضلی هریکندی با تاکید بر اینکه همواره نگاه حمایتی دستگاه قضایی همراه رسانه‌های قانونمدار بوده است تصریح کرد: باید فاصله بین نقد، تخریب و تهمت رعایت شود و اگر هم نقدی نسبت به دستگاه یا مدیری مطرح می‌شود باید در بیان مطالب و اخبار از نشر اکاذیب و ادعا‌های بدون سند و مدرک پرهیز کرد.

نظر شما