شناسهٔ خبر: 67476866 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزارت آموزش و پرورش فلسطین:

بیش از ۹ هزار دانش‌آموز و معلم در جنگ شهید شده‌اند

وزارت آموزش و پرورش فلسطین: وزارت آموزش و پرورش فلسطین از شهادت بیش از ۹ هزار دانش آموز و معلم از ابتدای جنگ علیه غزه تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از وفا، وزارت آموزش و پرورش فلسطین امروز -سه‌شنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ابتدای جنگ علیه غزه تاکنون بیش از ۸ هزار و ۶۷۲ دانش آموز شهید و ۱۴ هزار و ۵۸۳ تن دیگر مجروح شده اند. 

در این بیانیه آمده است که شمار قربانیان دانش آموز  در نوار غزه به بیش از ۸ هزار و ۵۷۲ شهید و ۱۴ هزار و ۸۹ مجروح و در کرانه باختری به صد شهید و ۴۹۴ مجروح و ۳۴۹ بازداشتی رسیده است .

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که ۴۹۷ معلم و مدیر در نوار غزه و کرانه باختری شهید و ۳ هزار و ۴۰۲  نفر زخمی شدند و بیش از ۱۰۹ نفر در کرانه باختری دستگیر شدند.

طبق این بیانیه، ۳۵۳ مدرسه، دانشگاه و ساختمان دولتی وابسته به دانشگاه ها و ۶۵ ساختمان متعلق به آنروا در نوار غزه بمباران و تخریب شدند که به ۱۳۹ مورد از آنها آسیب جدی وارد شد. ۹۳ مدرسه نیز به طور کامل ویران شد و ۵۷ مدرسه در کرانه باختری  مورد تخریب و حمله واقع شده و از ۱۳۳ مدرسه دولتی به عنوان مراکز سرپناه در نوار غزه استفاده شده است.

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما