شناسهٔ خبر: 67476795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شنای جانبازان در گرامیداشت یاد شهدای پرواز ۶۵۵

یک گروه ۲۶ نفره از جانبازان جنگ تحمیلی ‌امروز با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز بی‌بازگشت ۶۵۵ در اقدامی نمادین مسیر قشم تا جزیره هنگام را در جستجوی شهدای این پرواز شنا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، یک گروه 26 نفره از جانبازان جنگ تحمیلی ‌امروز با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز بی‌بازگشت 655 در اقدامی نمادین مسیر قشم تا جزیره هنگام را در جستجوی شهدای این پرواز شنا کردند. این جانبازان با عوارضی همانند نابینا از دو چشم و دو دست، قطع نخاعی، فاقد دست و یک پا امروز به قلب خلیج فارس زدند و محل شهادتگاه 298 مسافر بی‌گناه پرواز 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی را به آغوش کشیدند.

جان برکفانی که امروز فاصله 2 مایل دریایی (3.5 کیلومتری) را در خلیج فارس و شهادتگاه مسافران این هواپیما شنا کردند، به همه دنیا نشان دادند که همواره در هر شرایطی متعصب نسبت به این آب و خاک هستند و تا آخرین نفس برای حفظ این مرز و بوم تلاش می‌کنند.

به گزارش تسنیم، 12 تیرماه سال 1367 ناو وینسنس آمریکایی، یک فروند هواپیمای مسافربری ‏ایران را در خلیج فارس هدف قرار داد و همه 298 سرنشین آن را به شهادت رساند.

پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر از مبدأ بندرعباس به‌مقصد دبی، با شلیک دو موشک کروز از ناو هواپیمابر یو.اس.اس. جک وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا برفراز آب‌های نیلگون خلیج فارس و در نزدیکی جزیره "هنگام" مورد هدف قرار گرفت و سقوط کرد، در پی این حمله تروریستی همه 298 سرنشین ایرباس ایرانی جان باختند.

انتهای پیام/7558/

نظر شما