شناسهٔ خبر: 67475818 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

انعقاد سه تفاهم‌نامه همکاری در روز پژوهش دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه علم و صنعت ایران

برنامه روز پژوهش دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز، با انعقاد سه تفاهم‌نامه همکاری، در سالن نشست‌های مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه علم و صنعت ایران، در این مراسم و پس از برگزاری شورای عمومی دانشکده، یونسیان رئیس دانشگاه در سخنان کوتاهی، به مهمانان دانشگاه از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی خیر مقدم گفت و ضمن ارائه تاریخچه‌ای از دانشگاه علم و صنعت ایران، به معرفی سابقه فعالیت دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران و خدمات نخستین دانش‌آموختگان این دانشکده در بنیا‌نگذاری برخی صنایع در کشور پرداخت.

یونسیان گفت: با توجه به بافت، جغرافیا و محصول اول کشور، مهندسی شیمی، مهم‌ترین رشته سخت‌افزاری دانشگاه علم و صنعت ایران است و مدیریت دانشگاه نیز توجه ویژه به این دانشکده دارد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در چند سال گذشته، رشته مهندسی نفت در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه راه‌اندازی شده که کاری بسیار هوشمندانه و موفق بوده است و دو انستیتوی مهم ازدیاد برداشت نفت و اندازه‌گیری هوشمند، توسط اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی مدیریت می‌شوند که خدمات خوبی به حوزه نفت و گاز کشور داشته‌اند.

وی تصریح کرد: زمینه خوبی، هم در سبقه و هم وضع فعلی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز در دانشگاه علم و صنعت ایران وجود دارد و ارکان دانشگاه به صورت جدی، ‌حامی توسعه این دانشکده بویژه مراکز تحقیقاتی آن، علی‌الخصوص در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی هستند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با تاکید بر لزوم تنوع‌بخشی به حوزه‌های تخصصی گفت: امروز تفاهم‌نامه خوبی با پژوهشگاه صنعت نفت و حوزه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران خواهیم داشت که امیدواریم برکات بسیاری به دنبال داشته باشند.

در ادامه این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری نخست، توسط داوود یونسیان رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران و عظیم کلانتری اصل رئیس پژوهشگاه صنعت نفت منعقد شد.

همکاری در تعریف و اجرای پروژه‌های صنعتی و پژوهشی مورد نیاز صنایع نفت و گاز؛ بهره‌گیری طرفین از امکانات آموزشی و پژوهشی موجود در آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی یکدیگر؛ همکاری تحقیقاتی و صنعتی در انجام پروژه‌ها و پژوهش‌ها در زمینه‌های متعدد مانند اندازه‌گیری خواص سیالات نفتی، خواص سنگ‌های مخزنی، سیالات حفاری، ازدیاد برداشت نفت و گاز، کاربرد هوش مصنوعی از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

دومین تفاهم‌نامه همکاری، مابین دانشگاه علم و صنعت ایران و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به امضا رسید. موضوع این تفاهم‌نامه که توسط یونسیان رئیس دانشگاه و فکور مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران منعقد شد، همکاری در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری، خدماتی و دانشجویی است.

گفتنی است سومین تفاهم‌نامه همکاری نیز به امضای بوترابی معاون فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه و سجادی رئیس هیئت مدیره هلدینگ فناور بتا رسید.

نظر شما