شناسهٔ خبر: 67475604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آمار باسوادی مردم کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر میانگین با سوادی مردم در کشور ۹۷ درصد است، گفت: آمار با سوادی میان مردم استان کرمانشاه بیش از یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، یاسر کرمی ظهر امروز _سه‌شنبه دوازدهم تیر _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۹۸.۲ درصد جمعیت بین ۱۰ تا ۵۹ ساله استان باسواد هستند، اظهار کرد: تنها ۱.۸ درصد جمعیت گروه سنی ۱۰ تا ۵۹ سال که هدف برنامه‌های سوادآموزی استان هستند و حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند، بی‌سواد هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین با سوادی مردم در کشور ۹۷ درصد است، افزود: آمار با سوادی میان مردم استان کرمانشاه بیش از یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه ریشه‌کن کردن بی‌سوادی با توجه به باز بودن مبادی بی‌سوادی در کشور کار دشواری است، خاطرنشان کرد: همواره به‌دلایلی همچون کوچ‌نشینی و ازدواج زودهنگام دختران آمار بی‌سوادی رو به افزایش است؛ بنابراین هرچقدر آموزش می‌دهیم بازهم آمار بی‌سوادی در استان به صفر نمی‌رسد که البته این موضوع ویژه استان کرمانشاه و کشور ما نیست و در بسیاری از جوامع وجود دارد.

کرمی با بیان اینکه ریشه‌کنی بی‌سوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۵۹ سال نیاز به کار جهادی دارد، اضافه کرد: برای ریشه‌کنی بی‌سوادی باید همه نهادها و ادارات پای کار باشند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴ مرکز یادگیری محلی و دو مرکز زیر نظر زندان یکی برای مردان و دیگری برای زنان در راستای افزایش سطح توانایی و مهارت‌های سوادآموزان در استان، تاکید کرد: مراکز یادگیری محلی در تلاش هستند تا در کنار سوادآموزی، با ارائه آموزش‌های مهارتی برای بی‌سوادان و کم‌سوادان، زمینه را برای فعالیت تخصصی آن‌ها فراهم کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه آموزش سواد پایه، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی و مهارت‌های اجتماعی جزو اولویت‌های مراکز یادگیری محلی در استان است، گفت: سالانه حدود ۳۰۰۰ نفر در مراکز یادگیری محلی آموزش‌های مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

نظر شما