شناسهٔ خبر: 67474828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۳ درصد بانوان خراسان شمالی در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ۵۳ درصد بانوان این استان در چهاردهمین انتخابات دور نخست ریاست جمهوری مشارکت داشتند که جای بس افتخار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در دومین کنگره بانوان تاثیرگذار خراسان شمالی اظهارکرد: بانوان از مهم ترین ارکان کشور هستند که در سایه رهبری فعالیت دارند و بسیار مورد هجمه دشمنان قرار دارند.

وی با اشاره به هجمه دشمنان به زنان و مادران ایرانی افزود: نقش بی بدلیل زنان مشهود است و معاندین قصد دارند ریشه اصلی تربیت فرزندانی که هشت سال دفاع مقدس را پشتیبانی کردند خشک کنند.

استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: بانوان تأثیرگذار در جامعه علاوه بر ایفای نقش مادری و همسری در خانواده برای جامعه نیز تأثیرگذار هستند و چنانچه در جامعه تغییری ایجاد شود، پاشنه آشیل توسط مادر و بانوان شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه نقش بانوان در تمام عرصه بی بدلیل است ادامه داد: امروز دشمنان زن را مورد هجمه قرار داده و از آن استفاده ابزاری می کنند اما ابهت زن بسیار بالا است و ما همواره از زنانی که شیرمردانی برای حفظ و حراست از ممکلت نظام اسلامی خلق می کنند حمایت می کنیم.

حسین نژاد با اشاره به انتخابات پیش روی دور دوم ریاست جمهوری تاکید کرد: مشکلات و فشارهای اقتصادی نباید در افکار ملت تاثیرگذار باشد، در انتخابات ابتدا مشارکت و بعد انتخاب فرد اصلح مدنظر است.

وی گفت: تمام تحریم ها و مشکلات را تحمل می کنیم و مطمئن هستیم پیروزی از آن ما است.

جایگاه رفیع زنان در نظام اسلامی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: زنان در نظام اسلامی جایگاه رفیعی دارند و زمینه لازم برای رشد و بالندگی آنها نیز در جامعه فراهم است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری اظهارکرد: امروز شاهد نقش آفرینی و حضور پررنگ زنان و دختران در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و علمی هستیم و این از برکات زندگی اسلامی است که زنان ما با تبعیت از این سبک زندگی به تربیت نسل آینده ایران اسلامی همت کرده اند.

وی افزود: نقش زنان به عنوان مادر، همسر و دختر در قرآن به خوبی بیان شده است و زنان در توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور نیز نقش بسزایی دارند و نقش مؤثر آنان در فرهنگ سازی و اعتلای فرهنگ کشور انکار ناپذیر است.

به گزارش ایرنا، برای شرکت در دومین کنگره بانوان تاثیرگذار خراسان شمالی ۲۸۰ اثر در هشت حوزه فرهنگ و هنر، تعلیم و تربیت، گفتمان سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، علم پژوهش و فن آوری، سیاست گذاری و حکمرانی و ورزش ارسال شده که از هر حوزه سه نفر و در مجموع کل ۲۴ نفر به عنوان برتر معرفی شدند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما