شناسهٔ خبر: 67474692 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در نشست خبری مطرح شد؛

جزییات ٣٠٠ هزار هکتار ٢٧ شهر جدید در جنوب کشور/ ساخت ٧ بلوک ساختمان برای نمایندگان مجلس

در نشست خبری مطرح شد؛ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از دیگر پروژه‌های در دست کار سازمان مجری ساخت ٧ بلوک ساختمان برای نمایندگان مجلس است و همچین فاز دوم ضلع شرقی حرم حضرت معصومه درحال تکمیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سعید غفوری در نشست خبری امروز با بیان اینکه قرارداد ١۶٨ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید منعقد شده‌ است، اظهار داشت: در قالب این پروژه حدود ۵٠ هزار واحد قراردادهای مشارکتی امضا شده و در حال احداث است.

وی ادامه داد: از واحدهایی که ساخت آن آغاز شده ۵٣۴٢ واحد در شهرهای جدید سهند، پرند و فولادشهر افتتاح شده و بیش از ۶٠ هزار واحد مسکن مهر  تکمیل شده‌ است و حدود ١٨ هزارواحد باقی مانده که  با برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال به اتمام می‌رسد. برای تکمیل مسکن مهر از آورده متقاضیان و از تسهیلات بانکی استفاده نشد. فقط در یک فقره در پردیس ٢٢٨٠ میلیارد تومان از محل صندوق ملی مسکن در شهر جدید پردیس هزینه کردیم که همین چند روز پیش هم تامین منابع را در پردیس، هشتگرد، صدرا و فولادشهر داشتیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ٢٨ هزار هکتار برای ساخت ٣٣ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید تامین شده‌است. 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به آخرین وضعیت طرح حمایت جوانی در شهرهای جدید افزودگفت: در بخش قانون جوانی جمعیت در شهرهای جدید ۴٠٢۴ واحد برای خانوارهای سه فرزند و چهار فرزند واگذاری زمین  داشتیم.

غفوری با بیان اینکه در ٣٣ ماهه گذشته رکورد تاریخی اجرای پروژه عمرانی در این بخش شکست، افزود: ٢٨١ پروژه با ۴١۵٠ میلیارد تومان انجام شد. همچنین٣۵١ پروژه روبنایی و زیربنایی در شهرهای جدید در دستور کار است. از مهمترین موضوعات در این حوزه زیرساخت‌های شهری است که متروی پرند را به افتتاح رساندیم و در حال حاضر قطار حومه ای اصفهان ـ بهارستان  ٩٧ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اقدامات خوبی هم در بحث قطار شهری مشهد ـ گلبهار نیز ایجاد شده است.

وی درباره شناسایی نقطه برای ایجاد  ٢٧ شهر ساحلی در جنوب کشور با هدف توسعه اقتصاد دریا محور اظهار داشت: ٣٨٠٠ کیلومتر برای ایجاد ٢٧ شهر ساحلی در نظر گرفته شده که ١۴ نقطه مربوط به استان هرمزگان، ٩ نقطه برای استان سیستان و بلوچستان است. ایجاد ٢٧ شهر ساحلی در راستای تحقق تبدیل اقتصاد نفت پایه به دریامحور است و  می‌تواند دروازه های اقتصادی کشور مبتنی بر اقتصاد دریامور را بار کند و این سیاست قطعا نقش انکارناپذیری در توسعه بلند مدت در کشور خواهد داشت. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این ٣۶٢ هزار هکتار در ٢٧ نقطه نوار ساحلی وارد عملیات اجرایی شده  و تا کنون ۶ طرح جامع آماده است و ساخت یک شهرک در این ٢٧ شهرک در دست اجرا قرار گرفته است. 

غفوری افزود: در سایر نقاط کشور ٢٠ شهرک با مساحت ١٠ هزار هکتار با ظرفیت احداث ١٣٠ هزار هکتار مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین در ادامه این نشست علی نبیان، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی با بیان اینکه در ٣٣ ماه گذشته توانستیم ۵ بیمارستان بیش از ٩٠٠ تخته را تحویل دادیم و  بیمارستان رشت هم تا پایان سال تحویل می شود.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های در دست کار سازمان مجری ساخت ٧ بلوک ساختمان برای نمایندگان مجلس است و همچین فاز دوم ضلع شرقی حرم حضرت معصومه درحال تکمیل است.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه‌ها ساخت ورزشگاه خرم آباد است که در مراحل نهایی ساخت است و پس از تکمیل ورزشگاه ١۵ هزار نفری به تیم خیبر تحویل می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما