شناسهٔ خبر: 67473943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فیلم| ایمن‌سازی محور گردشگری عباس آباد-کلاردشت رهاورد سفر استانی شهید جمهور

نوشهر - ایرنا - عابدین فقیه نصیری فرماندار کلاردشت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از سفر استانی شهید جمهور به مازندران در اردیبهشت ماه سال جاری و همزمان بازدید رییس سازمان حفاظت محیط زیست از این محور رانشی و حادثه خیز، اکنون پیمانکار ایمن سازی و حذف نقاط رانشی این گذرگاه جنگلی انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دور دوم سفر شهید آیت الله "ابراهیم رئیسی"‌به مازندران روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه امسال برگزار شد که نتیجه این سفر پر خیر و برکت، ۱۱۷ مصوبه بود که سهم هر یک از ادارات در برخورداری از منابع اعتباری آن اکنون تعیین شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در آن زمان به کلاردشت سفر کرد و ضمن بازدید از این محور و آشنایی با نقاط حادثه آن قول مساعد داد نقاط غیر ایمن و حادثه خیز این گذرگاه جنگلی و گردشگرپذیر را در نخستین نشست اعضای هیات دولت مطرح تا اعتبار قابل توجهی برای ایمن سازی این محور اختصاص داده شود.

این گذرگاه به طول ۳۵ کیلومتر با قدمتی بیش از ۵۰ سال از میان جنگل های همیشه سرسبز هیرکانی می گذرد و گردشگران و مسافران را از استان های جنوبی به خطه شمال کشور از جمله غرب مازندران و گیلان هدایت می کند.

برابر آمار روزانه در زمان اوج مسافر دست کم ۱۹ هزار مورد تردد خودرو در این مسیر جنگلی که بیشتر مسافران و گردشگران خارجی به ویژه حاشیه خلیج فارس هستند، ثبت می شود که متاسفانه نقاطی از این مسیر در سیل آبان ماه سال گذشته دچار خسارت جدی به ویژه رانش و ریزش کوه شده است و از آن زمان تاکنون شماری زیادی از عابران سواره رو در همین نقاط دچار سانحه رانندگی شده اند که متاسفانه جانشان را از دست داده اند یا به خودروی آنان آسیب وارده شده است.

شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن، رامسر با افزون بر یک میلیون نفر جمعیت در غرب مازندران واقع شده است، این منطقه به خاطر قرار گرفتن در موقعیت خاص جنگلی، کوهستانی و ساحلی یکی از مناطق بی نظیر گردشگری ایران و جهان محسوب می شود.

نظر شما