شناسهٔ خبر: 67473806 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

چرا شوهرتان مانند گذشته تمایلی به رابطه جنسی ندارد؟ - اکونیوز

اقتصاد ایران: فقدان صمیمیت جنسی یک مسئله مربوط به زوجین است، نه یک موضوع فردی. سعی کنید از دست دادن صمیمیت جنسی را شخصی‌سازی نکنید، بلکه مایل باشید که به‌عنوان یک زوج با یکدیگر در ارتباط باشید تا بتوانید هرگونه مشکل را در کنار هم حل کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پرونشن، در ابتدای یک رابطه، رابطه جنسی معمولاً در بهترین حالت خود قرار دارد و شما تازه با یکدیگر آشنا می شوید. اما اگر شما و شریک زندگیتان در حال گذراندن یک رابطه طولانی هستید، ممکن است تعجب کنید که چرا شریک زندگی شما تمایلی به رابطه جنسی ندارد یا حتی از خود بپرسید: «چرا شوهرم علاقه جنسی به من را از دست داده است؟»

مطمئناً می تواند آسیب زا باشد، اما نیازی به نتیجه گیری های ترسناک نیست. شاید شما دو نفر فقط در زمان‌های مختلف میل به رابطه جنسی داشته باشید یا باید دریابید که چگونه میل جنسی خود را تقویت کنید. با این حال وقتی احساس می کنید شوهرتان دیگر شما را از نظر جنسی نمی خواهد چه کاری باید انجام دهید؟

دکتر سینتیا پیزولی، زوج درمانگر ساکن نیویورک، می‌گوید: «جامعه باعث می‌شود فکر کنیم که این غیرطبیعی است که مردی همیشه خواهان رابطه جنسی نباشد. او وضعیت می‌تواند به افکاری مانند: «اگر مرد من همیشه نمی‌خواهد رابطه جنسی داشته باشد، مشکلی در من وجود دارد» یا «او دیگر من را نمی‌خواهد» یا «اوه خدای من، ما در نهایت طلاق خواهیم گرفت.» دامن بزند.»

اما حقیقت این است که طبیعی است که صمیمیت جنسی در طول هر رابطه ای تغییر کند، به خصوص رابطه ای که طولانی مدت است. با این حال، اگر متوجه شدید که شریک زندگی‌تان به‌طور منظم‌تر از رابطه جنسی دوری می‌کند و در نتیجه بر شما تأثیر منفی می‌گذارد، زمان آن است که صحبتی باز و صادقانه در مورد آن داشته باشید.


1.اولویت های شما تغییر کرده است

زندگی ممکن است شلوغ شود و در نتیجه، می تواند رابطه جنسی را در معرض خطر قرار دهد. به خصوص اگر بچه دارید، ممکن است برای او مهم نباشد که از سر کار به خانه بیاید و بلافاصله رابطه جنسی را آغاز کند.

پیزولی می‌گوید: «وقتی در پایان روز به خانه می‌آیید و تمام روز را کار کرده اید، یا می‌خواهید بنشینید و تلویزیون تماشا کنید یا بخوابید، یا می‌توانید به نوعی رابطه جنسی داشته باشید. اما گاهی اوقات، خواب ارجح تر است.

نکته کلیدی در اینجا عادی سازی این واقعیت است که اولویت های شما در طول زندگی شما تغییر می کند. این وضعیت برای رابطه شما فاجعه بار نیست. در طول زمان تکرار رابطه جنسی و اولویت جنسی تغییر می کند.

2.او شرایط پزشکی خاصی دارد

درست مانند زنان، با بالا رفتن سن مردان، خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله اختلال نعوظ (ED) و سرطان پروستات افزایش می‌یابد که هر دو می‌توانند تأثیر جدی بر زندگی جنسی شما داشته باشند.

آلیسا دوک، پزشک متخصص زنان ساکن نیویورک و نویسنده کتاب The Complete A to Z for Your V، می گوید: «ED باعث می شود که برخی از مردان به طور کامل از رابطه جنسی خودداری کنند که می تواند منجر به تغییر تعریف شما از رابطه جنسی شود.»

پیزولی می‌گوید: «اولین چیزی که باید بدانیم این است که رابطه جنسی فقط سکس دخولی نیست. سکس فقط رابطه جنسی نیست. سکس چیزهای زیادی است و هر چیزی برای برانگیختگی فرد در نظر گرفته می شود. بنابراین بله، شما باید همه چیز را بررسی کنید و بدانید که صمیمیت به اشکال مختلف ظاهر می شود.»

بنابراین وقتی همسرتان تشخیصی می‌دهد که می‌تواند بر زندگی جنسی شما تأثیر بگذارد، مطمئن شوید که مراقبت‌های پزشکی مورد نیاز را دریافت می‌کند و از او حمایت می‌کنید.

3.رابطه شما عادی شده است

اگر 30، 20، 10 یا حتی 5 سال در یک رابطه بوده اید، شما در این مرحله وارد یک روال عادی شده اید و این راحتی (که از برخی جهات عالی است) قطعا برای زندگی جنسی شما عالی نیست.

پیزولی می گوید: «زمانی که در موقعیتی قرار می گیرید که واقعاً فقط بهترین دوستان هم هستید، عشق شهوانی در رابطه به نوعی کاهش یافته است.» به احتمال زیاد، تا کردن لباس‌ها و شستن ظروف با هم - اگرچه احتمالاً باعث بهبود دوستی بین زوجین می‌شود - احتمالاً برای هیچ یک از شما اوج برانگیختگی نیست.»

براندی انگلر، روانشناس اهل لس آنجلس و متخصص روابط جنسی می گوید: «اگر زمان با هم بودنتان عمدتاً صرف تماشای تلویزیون، مراقبت از امور خانوادگی و غیره می شود، هیچ چیز برای تحریک شما در آنجا وجود ندارد. مردان معمولاً به طور خودکار برانگیخته نمی شوند آنها به تحریک نیاز دارند.»

4.او استرس دارد

در طول هر رابطه ای، زمان هایی وجود دارد که به طور قابل توجهی استرس زاتر از دیگران است. مشاجره‌های زوج‌ها بر سر پول یا امنیت شغلی معمول است، اما این مشاجرات کوچک می‌توانند در طول زمان به نقطه‌ای برسند که در نهایت روی میل جنسی افراد تأثیر بگذارند.

شما می‌توانید زندگی جنسی خود را تا سر حد مرگ به چالش بکشید. مردان، درست مانند زنان، هم از نظر عاطفی و هم از نظر جسمی تحت تاثیر قرار می گیرند، زیرا هر ضربه یک «زخم» ذهنی ایجاد می‌کند که التیام آن بیشتر و بیشتر طول می‌کشد.»

5.او از شروع رابطه جنسی ناراحت است

باور کنید یا نه، برخی از مردان خجالتی هستند یا اعتماد به نفسی در پیشروی یک رابطه جنسی ندارند به خصوص اگر شما معمولاً این کار را انجام می دهید. برخی از مردان در ابتدای شروع فعالیت جنسی احساس راحتی بیشتری می‌کنند، زیرا هنجار اجتماعی برای مردان است که همه چیزهای جنسی را آغاز کنند». با گذشت زمان و صحبت با یکدیگر متوجه خواهید شد که چه زمانی چه کسی باید یک رابطه جنسی را آغاز کند.

6.شوهرتان میل جنسی پایینی دارد

این کاملا طبیعی است که میل جنسی یک مرد در طول زمان کاهش یابد. این کاهش میل جنسی می تواند نتیجه عوامل مختلفی مانند سلامت روان یا کاهش سطح تستوسترون و عوامل محیطی باشد.

این افراد زمانی که این شرایط را تجربه می کنند معمولاً کمتر به مقاربت علاقه‌مند هستند، اما ممکن است همچنان از احساسات و یا حتی لذت بخشیدن به شریک زندگی خود استقبال کنند.

وقتی شوهرتان تمایلی به رابطه جنسی ندارد چه باید کنید؟

در پایان روز، تقریباً هر دلیلی که در پس از دست دادن علاقه به رابطه جنسی توسط شریک زندگی شما وجود دارد، قابل بررسی و رفع است. به محض اینکه هر نوع مشکلی وجود دارد که هر یک از طرفین احساس عدم صمیمیت جنسی می کند، باید به آن رسیدگی شود."اگر در مورد نحوه صحبت کردن در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود مشکل دارید، بهتر است اهمیت این موضوع را به خاطر بیاورید و سعی کنید با هم دیگر صحبت کنید. هنگامی که علت را شناسایی کردید، یک یا چند مورد از نکات زیر را برای یافتن راه حل برای مشکلات جنسی خود امتحان کنید:

رابطه جنسی را جزئی از برنامه خود قرار دهید

مهم است که در ازدواج خود صمیمیت جنسی را در اولویت قرار دهید، به خصوص اگر با برنامه های شلوغ کار می کنید. اولین گام چیست؟ شروع به برنامه ریزی رابطه جنسی در هفته خود کنید. ما هر چیز دیگری را در زندگی خود برنامه ریزی می کنیم، پس چرا این کار را نکنیم؟ باید زمان مشخص کنید. برای یک شب یک «تاریخ مشخص» تعیین کنید و به آن پایبند باشید؛ ترجیحاً در زمانی که بچه‌ای در خانه نباشد تا از حواس‌پرتی‌های احتمالی جلوگیری کنید.

به مشکلات پزشکی احتمالی رسیدگی کنید

اگر یک مشکل پزشکی مقصر است (اختلال نعوظ، افسردگی، و غیره)، پس از شناسایی، می توانید با آزمایش خود یا ملاقات با یک زوج درمانگر برای کمک به یافتن روش های جدید، راه های جدیدی برای رابطه جنسی پیدا کنید.

زمان بیشتری را با هم بگذرانید

زمانی که همه چیز ثابت به نظر می رسد، گذراندن زمان عمدی بیشتر با هم می تواند به احیای صمیمیت کمک کند. هر روز زمانی را ایجاد کنید که کاملاً بدون وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه و لپ تاپ باشید (که اغلب می‌تواند هم برای شما و هم برای شریک زندگیتان حواس‌پرتی ایجاد کند). سعی کنید بدون هرگونه حواس پرتی زمانی را برای باهم بودن کنار بگذارید. موسیقی گوش کنید به پیاده روی بروید و یا یک فیلم ببینید.

سعی کنید پیش قدم شوید

اگر شریک زندگی شما در اتاق خواب خجالتی شده است، مسئولیت در اینجا بر عهده شماست. فقط کنترل آن را در دست بگیرید. این به شما بستگی دارد که وقت بگذارید و بگویید یکشنبه شب کمی قرار داریم. این به شما بستگی دارد که فضایی اروتیک بسازید یا ادبیات عاشقانه خود را به کار بگیرید و او را تحریک کنید.

نظر شما