شناسهٔ خبر: 67472653 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هشدار روسیه درباره انتقال سامانه پاتریوت اسرائیل به اوکراین

ایرنا

سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جمع خبرنگاران در نیویورک گفت که انتقال احتمالی  سامانه موشکی پاتریوت از اسرائیل به اوکراین می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «واسیلی نبنزیا» سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل که کشورش در ماه جاری میلادی ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد، روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در نیویورک گفت: انتقال احتمالی سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت از سوی اسرائیل به اوکراین پیامدهای سیاسی خواهد داشت.

او در پاسخ به این سوال که این اقدام چگونه می تواند بر روابط اسرائیل و روسیه تأثیر بگذارد؟ گفت: «هر سلاحی که از سوی هرکسی به اوکراین ارسال شود، در نهایت مانند سایر سلاح های غربی و آمریکا نابود خواهند شد.»

فایننشال تایمز ۲۷ ژوئن گزارش داد که مذاکراتی برای ارائه احتمالی هشت سامانه دفاع هوایی اسرائیلی پاتریوت به اوکراین صورت گرفته است.

ریاست دوره ای شورای امنیت در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) در حالی به روسیه بعنوان یکی از اعضای دائم این شورا رسید که جنگ اوکراین همچنان ادامه دارد؛ جنگی که در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد و مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

طی این مدت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از اوکراین به تداوم این جنگ افروزی کمک کرده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند. با وجود تحریم‌های بی‌سابقه و تلاش‌های غرب برای انزوای روسیه، کرملین توانسته اقتصاد خود را در شرایط جنگ پا بر جا نگه دارد.

نظر شما