شناسهٔ خبر: 67472356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶ قاچاقچی چوب و زغال تاغ در اردستان به پرداخت جریمه محکوم شدند

کاشان - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان گفت: هشت پرونده قاچاق چوب و زغال تاغ در این شهرستان در سه ماه نخست امسال تشکیل شده است و ۶ نفر به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

صاحب‌خبر -

مجید خداپرستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع هشت پرونده مذکور برای ۶ پرونده رای صادر شده و ۲ پرونده دیگر در مرحله رسیدگی در دادگاه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته پنج مورد مطالعات زیست محیطی در اردستان انجام شده است، اظهار کرد: حدود یکصد هزار هکتار جنگل دست‌کاشت تاغ از سال ۱۳۵۰ تاکنون در منطقه کویری اردستان کاشته شده که نقش مهمی در جلوگیری از طوفان شن و گرد و خاک داشته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان با تاکید بر ضرورت حفظ و حراست از تاغزارها، گفت: جنگل تاغ با توجه به بارندگی‌های امسال از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و مورد توجه شترداران و دامداران برای چرای دام قرار گرفته است.

خداپرستان خاطرنشان کرد: چهار پرونده چرای شتر پس از بی‌توجهی به اخطارها، تشکیل شده و در مرحله رسیدگی است.

وی با بیان اینکه دو سوم وسعت شهرستان اردستان بیابانی است و نباید زیست بوم منطقه را برهم زد، افزود: از چرای دام در جنگل‌های دست‌کاشت و چرای بی رویه در مراتع جلوگیری می‌شود.

وی گفت: وجود ۴۵ معدن فعال در شهرستان اردستان و کم توجهی معدن‌داران سبب احداث جاده‌های متعدد و غیر اصولی شده و مسائل زیست محیطی در آن بطور مطلوب رعایت نشده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان ادامه داد: این موضوع برای محیط زیست زیان‌بار است.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان است و ۹۴ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ، ۸۷۰ هزار هکتار مرتع و ۲ زیستگاه حیات وحش (منطقه حفاظت شده کهیاز با ۹۲ هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع خارو با ۱۰۲ هزار هکتار وسعت) دارد.

نظر شما