شناسهٔ خبر: 67472233 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرد

برپایی جشن «ساماندهی مدارس کانکسی» در مهر/ افزایش سالانه ۲۰۰ هزار نفری دانش‌آموزان

شهره دانشیار

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس کشور با بیان اینکه در طول برنامه هفتم یک میلیون دانش‌آموز به عبارتی سالی ۲۰۰ هزار نفر غیر از اتباع خارجی به جمعیت مدارس اضافه خواهد شد گفت: مهر امسال ساماندهی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز را جشن می‌گیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حمیدرضا خان‌محمدی در همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز با بیان اینکه وقتی در این نقطه قرار می‌گیریم بزرگی و عزت کاری خیرین در تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین کاملا قابل مشاهده است حال آنکه این اعداد گوشه‌ای از کمک‌های شما عزیزان است گفت: بسیاری از این توفیقات در زمینه علمی در سراسر کشور و در جهان همه از مدارسی است که توسط شما خیرین ساخته شده است و دانش‌آموزان در فضایی استاندارد و ایمن درس خواندند. اگر ایران را بخواهیم آباد کنیم راه آن از مدرسه است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور شهید کسی بود که در طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ وضعیت فضاهای آموزشی را به‌صورت مستمر پیگیری می‌کردند افزود: هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی و آموزش و پرورش اختصاص داده‌ شده و با خیران ۳ جلسه داشتند.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی تعهدات خیران در ردیف ملی، ادامه داد: پیگیری پروژه‌های خیرین از دستورات صریح رییس جمهور شهید بود که عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

خان‌محمدی با بیان اینکه ۳۲ هزار کلاس درس توسط خیرین و مصوبات سفر ساخته شد گفت: اولین مصوبات سفر شهید جمهور قرار دادن یک عدد برای تکمیل پروژه‌های خیرین بود که نشان از درک عمیق ایشان برای امر مدرسه‌سازی تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز۹۵۰ کلاس درس تحویل دانش‌آموزان خواهد شد که نیمی از باران مهربانی شما خیرین است گفت: پروژه‌ها در هفته آخر شهریور و در دهه فجر تحویل داده می‌شدند اما به واسطه زحمات شهید جمهور این کار را امروز انجام دادیم.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور با بیان اینکه امروز کتاب مفاخر مدرسه‌سازی ایران رونمایی می‌شود و ۳۱۳ نفر از مفاخر بزرگ در مدرسه‌سازی تقدیر خواهند شد عنوان کرد: بسیاری از اولین‌ها را در این دوره تجربه کردیم.

خان محمدی با بیان اینکه ۳۲ هزار کلاس درس عدد غیرقابل باور خواهد بود و بسیاری از طرح‌ها به دلیل فشردگی قیچی زده نشد و این حجم از مدرسه‌سازی شائبه ایجاد می‌کند افزود: در طول برنامه هفتم یک میلیون نفر دانش‌آموز به عبارتی سالی ۲۰۰ هزار نفر غیر از اتباع اضافه خواهد شد.

خان‌محمدی ادامه داد: برای اولین بار اطلسی در اختیار خیرین قرار دادیم و خیرین هر جا بازدید و چالشی دارند می‌توانند تراکم رشد جمعیت دانش‌آموزی را تشخیص دهند که ضریب دقت خیرین را افزایش داده است. هر روز این اطلس هوشمندتر می‌شود تا ما در مکان‌هایی که تا ۲۰ سال آینده ترکیب جمعیتی تغییر نمی‌کند، مدارسی بسازیم که دانش‌آموزان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دو کارگروه، یک کارگروه ویژه با حضور ۵ معاون وزیر در وزارت آموزش و پرورش برای رسیدگی به امور و حمایت خیرین تشکیل شد ادامه داد: کارگروه دیگری در نهاد توسط رئیس‌جمهور شهید برای رسیدگی به امورات خیرین تشکیل شد. احکام ویژه‌ای در برنامه هفتم از جمله ۲۰ حکم برای ارتقای مدرسه‌سازی و خیرین تصویب شد و آیین‌نامه‌های اجرایی آن صادر خواهد شد تا رونق مدرسه‌سازی را بیشتر کنیم.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور با بیان اینکه در برنامه ششم محلی از صندوق ذخیره ارزی در نظر گرفته شد که با حضور شهید جمهور از آن محل  ۱۰۰ میلیون دلار برای امر مدرسه‌سازی تخصیص یافت عنوان کرد: این جهشی که می‌بینید از این مکان‌هاست.

خان‌محمدی با بیان اینکه در سفرهای استانی در ازدحام پروژه‌های بزرگ سد سازی، نیروگاه و مدرسه‌سازی در اولویت بود گفت: ایشان در مناطق ۱۷ و ۱۸ بازدید میدانی داشتند؛ متوجه شدند که  مدارس دو شیفت یکی از معضلات است و مصوب شد که در آن مناطق ۱۰ مدرسه در کم تر از یک سال ساخته شود و به‌زودی اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی تعهدات خیرین، اظهار کرد: زمانی که گفتیم قرار است تعهدات خیرین به ۸ هزار میلیارد برسد، فکر می‌کردیم که این، عدد بزرگی است اما در حال حاضر  تعهدات ثبت‌شده ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

خان‌محمدی با بیان اینکه ۳۰۰ درصد تعهدات ما در حوزه مسئولیت اجتماعی، شرکت‌ها، بنگاه‌های اقتصادی، کارخانه‌ها، موسسات، نفت، بانک‌ها و نهاد برای امر مدرسه‌سازی رشد پیدا کرد و  کنار هم آمدند ادامه داد: ۷۰ هزار کلاس درس شاداب‌سازی و بهسازی شد و دانش‌آموزان ذوق‌زده شدند از  اینکه در کلاس‌های جدید قرار گرفتند.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور با بیان اینکه در این دوره استانداران به عنوان ضلع چهارم این جریان مدرسه‌سازی حضور پیدا کردند و خیرین را یاری رساندند عنوان کرد: سهم ۱۵ درصدی از اعتبارات استانی اتفاق خوبی است. ۲۳ هزار کلاس درس در طرح شهید عرب تعمیر و استانداردسازی شد و سامانه سرمایشی و گرمایشی انجام شد.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور با بیان اینکه در طرح شهید پناهی ساماندهی مدارس کانکسی آغاز شد و در طول این سال‌ها اتفاقی از جنس آتش‌سوزی نداشتیم گفت: مهر امسال ساماندهی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز را جشن می‌گیریم.

وی با بیان اینکه در چند استان نسبت به خیرین عقب هستیم و کم‌تر از دو سال ما به این تعهدات عمل خواهیم کرد افزود: پروژه‌های مهم با ترکیب جمعیتی بسیار بالا در اولویت قرار داده می‌شوند.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور اظهار کرد: در مدرسه‌یاری تجهیز هنرستان‌ها، آموزش معلمین و مدارس و مشکلات معلمان از کارهای بزرگی بود که انجام شد.در زمینه اماکن ورزشی بهداشت و سلامت دانش‌آموزان کارهای بزرگی انجام شد. همچنین ۱۷ میلیون متر مربع ایزوگام و آسفالت شد. این مسیر، مسیر دانایی، پیشرفت و رسیدن به قله‌هاست و از پشت میز و صندلی‌های دانش‌آموزان انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا جعفری نیز در این همایش، با گرامیداشت یاد و نام شهید جمهور، گفت: شهید جمهور ستاد ویژه‌ای را برای هم‌افزایی و یک سند را با خیرین ایجاد کرده بودند تا مشکلات و موانع را از سر راه بردارد؛ امیدواریم رئیس‌جمهور جدید توجه به آموزش و پرورش و خیرین به عنوان شریک راهبردی دولت را جدی بگیرند.

جعفری با بیان اینکه تعهدات خیرین به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید و قصد داریم آن را به ۲۰ هزار میلیارد برسانیم ادامه داد: از وزارت آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس که با تعامل سارنده باعث شدند با کمک خیرین در سه سال گذشته بیش از ۳۲ هزار کلاس درس ساخته‌ شود، تشکر و تقدیر می‌کنیم چرا که بساط علم و دانش را گسترش دادند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما