شناسهٔ خبر: 67471833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سهم هزار و ۸۵۰ تنی شهرداری سبزوار از قیر رایگان

سبزوار- ایرنا - شهردار سبزوار گفت:‌ هزار و ۸۵۰ تن قیر رایگان توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، امسال به این شهرداری اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،‌ میثم حسین‌آبادی روز سه شنبه به خبرنگاران اظهار کرد:‌ حواله دریافت قیر رایگان توسط سازمان مذکور صادر شده و اکنون فرایند انتقال تانکرهای حمل قیر به مقصد سبزوار در حال انجام است.

وی افزود:‌ با پیگیری‌ هایی که انجام شد سهمیه قیر اختصاص یافته در سال جاری نسبت به پارسال حدود ۵۵۰ تن قیر در قالب ۲۵ تانکر قیر افزایش یافته است.

شهردار سبزوار با اشاره به برنامه‌ مدیریت شهری برای اجرای عملیات آسفالت در معابر خاکی و بهسازی خیابان‌های فرسوده این شهر، گفت:‌ علاوه بر دریافت سهمیه قیر رایگان، خرید ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال قیر دیگر نیز در سال‌جاری به منظور ترمیم آسفالت و ساماندهی معابر شهری سبزوار پیش‌بینی شده است.

حسین آبادی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با همت کارگران و مدیران مجموعه شهرداری و نیز همراهی شورای اسلامی شهر، ۸۰ درصد از سهمیه قیر رایگان دریافتی به منظور اجرای عملیات آسفالت در مناطق کم برخوردار سطح شهر مصرف شود.

وی افزود:‌ سیاهه معابر و کوچه‌های خاکی نیازمند آسفالت در شهر در حال تهیه است که به زودی توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری سبزوار وارد مرحله اجرایی می‌شود.

شهردار سبزوار فرودین امسال در گفت و گو با رسانه ها با اشاره به فرسودگی آسفالت بیشتر معابر شهری، گفته بود که با توجه به قیمت بالای قیر و چالش های پیش رو، سر و سامان دادن به وضعیت خیابان‌های این شهر ۱۰ سال زمان می‌برد.

طبق گفته شهردار پیشین سبزوار، حدود ۲ میلیون متر مربع از معابر و خیابان های این شهر خاکی است و یا آسفالت نامطلوب و فرسوده دارد که باید ساماندهی شود.

شهر سبزوار با گستره سه هزار و ۷۵۴ هکتاری و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، سومین شهر بزرگ خراسان رضوی محسوب می شود.

این شهر پس از مشهد، بیشترین معضل حاشیه‌نشینی استان را دارد و ۸۰۰ هکتار از وسعت آن سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه شهر است که دور تا دور شهر را فراگرفته و ۳۰ هزار نفر ساکنان این مناطق از عمده امکانات شهری محروم هستند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما