شناسهٔ خبر: 67471784 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

انواع روش‌های خرید بلیط هواپیما

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روش‌های مختلفی برای خرید بلیط هواپیما وجود دارد. در سال‌های گذشته خرید بلیط فقط به‌صورت حضوری انجام می‌شد، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی اکثر کسب و کارها آنلاین شده‌اند. برای خرید بلیط پروازها نیز می‌توان به‌صورت آنلاین اقدام کرد. این شیوه از محبوب‌ترین شیوه‌های خرید بلیط پرواز است. اگر شما نیز برنامه‌ای برای سفر دارید و می‌خواهید بلیط هواپیما را به‌راحتی تهیه کنید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

راحت‌ترین شیوه خرید بلیط هواپیما

امروزه شیوه‌های گوناگونی برای تهیه بلیط مسیرهای هوایی وجود دارد. افرادی که قصد سفر دارند باتوجه‌به دسترسی خود به آنها می‌توانند یکی از شیوه‌ها را برگزینند. اگر با خریدهای آنلاین رابطه خوبی دارید، می‌توانید بلیط خود را به‌صورت ۲۴ ساعته از سایت‌های فروش آنلاین بدون محدودیت خریداری کنید.

اکثر افراد سفرهای هوایی را پرهزینه می‌دانند، اما اگر بلیط هواپیما در زمان درست خریداری شود، سفر هوایی به صرفه خواهد بود. در حال حاضر به کمک سایت‌های فروش آنلاین که هر روز به تعداد آنها افزوده می‌شود، می‌توانید به راحتی تمامی قیمت‌ها را مقایسه کنید. برای انجام دادن این کار فقط کافی خواهد بود که تاریخ سفر، مبدأ و مقصد را مشخص کنید تا انواع بلیط‌ها با شرایط گوناگون نمایش داده شوند.

خرید بلیط هواپیما از آژانس‌های مسافرتی

شما با تماس یا مراجعه به آژانس‌های مسافرتی می‌توانید اقدام به خرید و رزرو بلیط نمایید. یکی از معتبرترین شیوه خرید بلیط پروازها مراجعه به آژانس‌های مسافرتی است. اما با پیدایش اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های فروش و اینترنتی شدن اکثر کارها مراجعه به آژانس‌های مسافرتی مانند سابق رونق ندارد. به همین علت آژانس‌های مسافرتی نیز بلیط‌ها را به‌صورت اینترنتی به فروش می‌رسانند.

استفاده از برنامه‌های تلفن‌های همراه

اکثر آژانس‌های مسافرتی، شرکت‌های هوایی به غیر از سایت دارای اپلیکیشن‌هایی هستند که به‌راحتی روی گوشی همراه نصب می‌شوند. این برنامه‌ها به مسافران این امکان را خواهند داد که از طریق گوشی همراه بلیط‌ها را به‌راحتی جستجو و خریداری کنند. با استفاده از این برنامه‌ها و تعیین مبدأ و مقصد مورد نظر به‌راحتی می‌توانید بلیط هواپیما را برای تاریخ موردنظر خود انتخاب و رزرو کنید.

انواع بلیط هواپیما

با توجه به امکاناتی که در دسترس شما است، می‌توانید برای مقصدهای داخلی و خارجی خود با یکی از روش‌ها بلیط خود را خریداری نمایید. برای اینکه با استفاده از انواع روش‌هایی که گفته شد، بتوانید بلیط مناسب تهیه کنید، بهتر است که در مورد انواع بلیط اطلاعات کامل‌تری داشته باشید. به‌صورت کلی ۴ دسته بلیط هواپیما وجود دارد که در ادامه در مورد هر یک از آنها توضیح خواهیم داد.

بلیط پرواز سیستمی

بلیط پروازهایی که توسط شرکت‌های هواپیمایی در روز و ساعت معینی به طرف مقصد مشخص به‌صورت سیستمی ارائه می‌شوند بلیط سیستمی می‌گویند. باتوجهبه اینکه همیشه برای مقصدهای از قبل تعیین شده پروازهای مشخصی وجود دارد، افراد می‌توانند به‌راحتی از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده و بلیط هواپیما سیستمی را خریداری کنند. این بلیط‌ها در صورت استرداد دارای جریمه خواهند بود و هرچه زمان پرواز نزدیک‌تر باشد، میزان جریمه نیز بیشتر می‌شود.

بلیط چارتری

بلیط چارتر همانند پروازهای سیستمی نیستند و معمولاً سازمان‌ها و شرکت‌ها از جمله چارتر کنندگان یا اجاره کنندگان هستند. آن‌ها بخش زیادی از صندلی‌ها و یا همه آن‌ها را اجاره می‌کنند و پس از آن به مسافران با قیمت‌های بیشتری می‌فروشند. این پروازها کنسلی ندارند و در صورت تغییر کردن برنامه سفر شما، هزینه‌ای بازگردانده نمی‌شود.

بلیط بین‌المللی ایرپس

امروزه اکثر افراد برای سفر هواپیما را انتخاب می‌کنند. چون سفرهای هوایی مزایای بسیار زیادی دارند. بلیط بین‌المللی ایرپس در مقایسه با بلیط‌های سیستمی و چارتری کمیاب‌تر بوده و محدود به برخی از فرودگاه‌ها است. یعنی فقط آژانس‌های مسافرتی خاصی قادر هستند این بلیط‌های بین‌المللی را تهیه کنند.

بلیط کلاس ترکیبی

اگر با استفاده از هر یک روش‌های گفته شده بلیط Mixed Class Ticket یا کلاس ترکیبی تهیه کنید، قادر خواهید بود که کلاس‌های پروازی متفاوتی را طی سفر هوایی تجربه کنید. برای نمونه اگر قصد رفتن به دفنی را دارید، ابتدا از شهر تهران به آتن رفته و پس از آتن به دفنی می‌روید. در این مواقع امکان دارد سفر اول با کلاس فرست و سفر بعدی با کلاس اکونومی باشد.

کدام روش خرید بلیط برای ما مناسب است؟

افرادی که به اینترنت دسترسی دارند و آگاهی و دانش آنها در زمینه خرید اینترنتی کافی است، خرید آنلاین بهترین و راحت‌ترین شیوه تهیه بلیط هواپیما خواهد بود، اما در صورتی که نمی‌خواهید خرید اینترنتی انجام دهید، می‌توانید به آژانس‌های مسافرتی یا دفاتر فروش بلیط در فرودگاه‌ها مراجعه کرده و برای مقصد سفر خود در تاریخ موردنظر بلیط رزرو نمایید. مدت‌هاست دیگر مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی رونق خود را از دست داده است و دریافت آنلاین انواع خدمات طرفداران بیشتری دارد. بنابراین با توجه به مزایایی که خرید آنلاین بلیط هواپیما از سایت‌های معتبر دارد این روش می‌تواند بهترین گزینه باشد.

مزیت خرید اینترنتی بلیط پرواز

با مراجعه به سایت‌های فروش قادر خواهید بود تمامی تخفیف‌ها، امکانات و قیمت‌های شرکت‌های هوایی گوناگون را بدون اتلاف وقت و به‌راحتی مقایسه کنید. در بعضی از سایت‌های معتبر قیمت بلیط تضمین نیز می‌شود؛ بنابراین نگرانی بابت هزینه اضافه نخواهید داشت. در هنگام خرید بلیط هواپیما شما می‌توانید با توجه به مقصد و هزینه خود انتخاب بهتری از بین انواع بلیط‌های هواپیمایی داشته باشید.

خرید انواع بلیط‌های هواپیما از اسنپ تریپ

آنلاین شدن بسیاری از کسب و کارها و پیشرفت تکنولوژی سبب سهولت بسیاری از کارها شده است. در این راستا سایت اسنپ تریپ خدمات گوناگونی مانند فروش بلیط پرواز داخلی، فروش بلیط پرواز خارجی، رزرو هتل داخلی و خارجی، فروش بلیط قطار و فروش بلیط اتوبوس را با بهترین قیمت به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهد. با یک جستجوی ساده در سایت اسنپ تریپ برای مقصد دلخواه خود، می‌توانید از بین گزینه‌های متنوع، انتخاب بلیط هواپیما را انجام دهید و از امکانات پشتیبانی ۲۴ ساعته این سایت بهره‌مند شوید.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما