شناسهٔ خبر: 67471775 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدار مقامات پاکستان و افغانستان در دوحه زیر سایه تنش‌های مرزی و سیاسی

اسلام‌آباد- ایرنا- روسای هیات‌های پاکستان و طالبان افغانستان در حاشیه نشست دوحه-۳ دیدار کردند؛ این نشست در بحبوحه تداوم تنش‌های مرزی دو کشور و معضل تروریسم صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، آصف علی خان دُرانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان و اعضای هیات همراه در حاشیه سومین نشست سازمان ملل درباره افغانستان به میزبانی قطر با ذبیح اله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان و رئیس هیات این کشور در نشست دوحه-۳ دیدار کرد.

آصف دُرانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: طرفین در این دیدار که در محل سفارت پاکستان در دوحه انجام شد پیرامون نشست افغانستان، روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

دیدار مقامات پاکستانی و افغانستانی درحالی صورت می‌گیرد که اختلافات دیپلماتیک دو کشور و معضل تروریسم همچنان یک عامل اصلی در تنش‌های دو کشور همسایه به حساب می‌آید.

تنها چند روز پیش از سومین نشست سازمان ملل درباره افغانستان، اظهارات جنجالی وزیر دفاع پاکستان مبنی بر آمادگی برای حمله به عناصر تروریستی در داخل افغانستان، خشم کابل را برانگیخت.

در عین حال سخنگوی حکومت سرپرست طالبان افغانستان روز گذشته با اشاره به همراهی برخی کشورها در نشست دوحه، از مواضع ایران، روسیه، چین، پاکستان و سازمان همکاری اسلامی تقدیر کرد.

همچنین در حاشیه دوحه-۳، نشست چهار جانبه میان پاکستان، افغانستان، ازبکستان و قطر حول همکاری‌های منطقه‌ای از جمله پیشبرد طرح ریلی میان پاکستان و افغانستان و اتصال آن به آسیای میانه برگزار شد.

نظر شما