شناسهٔ خبر: 67471731 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کره‌جنوبی رزمایش توپخانه‌ای در نزدیکی مرز با کره‌شمالی را از سرگرفت

تهران- ایرنا- کره‌جنوبی رزمایش توپخانه‌ای با گلوله‌های جنگی را بار دیگر پس از مدتها، در نزدیکی مرز کره‌شمالی از سر گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری یونهاپ با انتشار این خبر افزود: به دنبال تعلیق پیمان کاهش تنش بین دو کره‌ که این رزمایش‌ها را محدود می‌کرد، اکنون کره جنوبی برای اولین بار در ۶ سال گذشته شلیک در میدان‌های توپخانه ای در نزدیک مرز با کره شمالی را از امروز سه‌شنبه از سر گرفت.

در این رزمایش حدود ۱۴۰ گلوله توپ توسط توپخانه های خودکششی کی ۹ (K9) و کی ۱۰۵ ای ۱ (K105A1) از نوع هویتزر در استان های گیونگگی (Gyeonggi) و گانگوون (Gangwon) واقع در پنج کیلومتری خط مرزبندی نظامی در منطقه غیرنظامی شده‌ای (DMZ) که دو کره را از هم جدا می کند، شلیک شد.

ارتش کره جنوبی در این باره اعلام کرد: رزمایش با تمرکز بر تقویت آمادگی توپخانه ای و توانایی پاسخگویی در صورت تحریکات دشمن، در خشکی انجام شد. ارتش همچنین به طور منظم تمرینات توپخانه ای و آموزش یگان ها را در مناطق مرزی انجام خواهد داد.

یونهاپ گزارش داد: این رزمایش به دنبال تعلیق کامل توافق دوجانبه نظامی بین دوکره که در سال ۲۰۱۸ منعقد شده بود، ارسال بالن های حامل زباله از سوی کره شمالی و اقدام در ایجاد اختلال در سیستم «جی پی اس» در نزدیکی دو مرز، صورت می گیرد.

این گزارش می افزاید: تعلیق این توافق نظامی، کره جنوبی را قادر می سازد تا رزمایش های دفاعی خود را در جبهه مرزی از سرگیرد.

بر اساس این گزارش، تا پیش از این، رزمایش های توپخانه ای و دریایی و همچنین مانورهای میدانی در سطح هنگ به دلیل ایجاد مناطق حائل زمینی و دریایی در این منطقه ممنوع و مناطق پرواز ممنوع نیز در نزدیکی مرز تعیین شده بود تا از درگیری تصادفی جنگنده ها جلوگیری شود.

نظر شما