شناسهٔ خبر: 67471724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون استاندار خراسان جنوبی:

شاخصه انقلابی بودن در انتخاب فرد اصلح مدنظر باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری شاخصه انقلابی بودن در انتخاب فرد اصلح در انتخابات مدنظر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط‌عمومی استانداری، سیدمحمدرضا طالبی در جمع مسئولان مواکب اظهار کرد: کار مواکب، سخت اما بابرکت است و جا دارد قدردانی ویژه‌ای از مواکب و ستاد عتبات استان داشته باشیم، چراکه زمینه‌سازی اربعین حسینی و خدمت به زائران امام حسین (ع) را متقبل می‌شوند.

وی با اشاره به دغدغه‌های ستاد اربعین، افزود: جلساتی با حضور استاندار برگزار و دغدغه‌ها مطرح و دستوراتی صادر شد اما همه درخواست‌ها را نمی‌توان محقق کرد، به‌عنوان مثال تأمین کپسول‌های گاز و سوخت کامیون‌ها نیاز به مجوزهای کشوری دارد.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به ارزش و جایگاه کاری مواکب و خدمت‌رسان‌ها به زائران امام حسین (ع)، گفت: اگر مواکب در گرمای ۵۵ درجه عراق یا مشکلات ورود به عراق با مشکلاتی مواجه هستند، اما اجر و پاداش مضاعفی نیز دارند.

وی در ادامه با اشاره به حضور شهیدجمهور در پیاده‌روی‌های اربعین اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی مقید به حضور در بین مردم بود، از این رو بخشی از خدمات مواکب باید به یاد این شهید باشد.

طالبی یکی از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی را خستگی‌ناپذیری عنوان کرد و گفت: اگر در هر کجای ایران حوادثی رخ می‌داد، نخستین کسی که در صحنه حضور داشت، رئیس‌جمهور شهید بود و دستورات لازم را برای تسکین دردهای مردم در لحظه می‌داد و هیچ وقت داخل اتاق خود نمی‌نشست که استاندار به او گزارش کار بدهد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی پنج صبح سر کار حاضر بود و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ساعت ۱۱ شب محل کار را ترک می‌کرد، افزود: ایشان ۴۹ سفر استانی را رفتند و در هر سفر از محروم‌ترین نقطه هر استان هم بازدیدی داشتند.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی سعه صدر آیت‌الله رئیسی را دومین ویژگی بارز ایشان مطرح کرد و گفت: برای اینکه مردم زندگی طبیعی خود را داشته باشند، هیچ‌وقت از توهین‌ها و تهمت‌های برخی گلایه نکرد.

وی گفت: در زمان استقرار دولت سیزدهم نه تنها خزانه دولت به‌طور کامل خالی بود، بلکه دولت ۵۵۰ هزار میلیارد تومان بدهکار بود، با این حال دولت آیت‌الله رئیسی هر ماه بخشی از بدهکاری را پرداخت و برنامه این بود که تا پایان سال‌جاری بدهکاری دولت دوازدهم در دولت سیزدهم به‌طور کامل پرداخت شود.

طالبی تصریح کرد: در آن زمان فروش نفت ما ۳۰۰ هزار بشکه بود، اما در دو سه ماه اوایل دولت رئیسی، به یک میلیون و ۳۰۰ بشکه نفت رسید.

وی با بیان اینکه خداوند هم به انفاس پاک آیت‌الله رئیسی کمک کرد و گفت: ایشان ذره‌ای از محل بیت‌المال، امکانات و بودجه دولتی برای کارهای شخصی خود هزینه نکرد.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی از حق خود و خانواده خودش در زمان تولیت آستان قدس گذشت و سهم تولیت خود را برای ساخت بیمارستان در حاشیه مشهد اختصاص داد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی ارادت ویژه‌ای به استان خراسان‌جنوبی داشت و اتفاقات خوبی هم رقم خورد، تصریح کرد: راه‌آهنی که آرزوی دیرینه مردم بود در این دولت محقق شد و در حال حاضر کارگاه‌ها فعال شده و عملیات زیرسازی را انجام می‌دهند.

طالبی با اشاره به مشکل افت فشار گاز در زمستان دو سال گذشته و نگرانی بابت قطعی گاز خانگی در انتهای خط گاز، گفت: با تدابیری که اندیشیده شد گاز خانگی قطع نشد و گاز استان به شبکه سراسری وصل و پایان تیر جاری پروژه انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به نهبندان افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به انتقال آب از دریای عمان تأکید کرد: این پروژه مهمی برای استان خراسان جنوبی است که در دولت سیزدهم برای ما رقم خورد.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی احداث ۲۷۰ کیلومتر راه دوبانده در استان را از اقدامات دولت سیزدهم برشمرد و افزود: ۲۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که به ۱۱ هزار نفر زمین و مسکن تحویل شده است.

وی افزود: در دولت گذشته الحاقات زمین ۱۲ هکتار بود، اما در دولت سیزدهم طی سه سال بالای پنج هزار هکتار الحاق زمین داشته‌ایم.

طالبی با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری عنوان کرد: جمعه این هفته، پانزدهم تیر مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را داریم و انتظار ما مشارکت بالای مردم ولایی استان در این دور از انتخابات است.

وی افزود: رهبری شاخصه‌های فرد اصلح را مطرح کردند و گفتند فرد برتر باید مقید به مبانی انقلاب باشد، از این رو این مهم باید در انتخاب افراد مدنظر قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی گفت: مسئولیت سلامت انتخابات با مجریان انتخابات است و کوچک‌ترین خدشه‌ای نباید در روند انتخابات ایجاد شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری در استان، گفت: کوچک‌ترین شکایت و خلل امنیتی در این دو انتخابات نداشته‌ایم، از این رو در دور دوم انتخابات هم باید امنیت کافی مدنظر مجریان انتخابات باشد.

طالبی در پایان با اشاره به مشارکت ۶۴ درصدی مردم استان در انتخابات دور نخست چهاردهمین مرحله ریاست‌جمهوری، گفت: انتظار داریم در این جمعه هم مردم پرشور پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

نظر شما