شناسهٔ خبر: 67471597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشارکت حداکثری؛ مظهر مردم‌سالاری  

ایلام - ایرنا-  انتخابات مظهر قدرت، آزادی و اختیار هر ایرانی  با غیرت و آرمانخواه و تحولگراست که به یمن  انقلاب اسلامی  و فداکاری  شهیدان همیشه جاوید تاریخ حاصل شده  و تحریم آن  نیز انکار عظمت و اثرگذاری خویش در فرایند توسعه و ترقی جامعه محسوب می‌شود. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، تحریم یک ساز و کار و اقدامات قهری است که در گستره جهانی، ملی، منطقه‌ای و حتی ایلی و تباری به انگیزه تحقیر، تضعیف و تسلیم طرف مقابل و مجازات و محرومیت او اعمال می‌شود.

طراحان و مجریان تحریم در تلاش‌اند که با این حربه آرام و آهسته مشروعیت جهانی، مقبولیت ملی، محبوبیت اجتماعی و منزلت درون تباری رقیبان و مبارزه‌طلبان را ضایع و با تزریق یاس، ترویجِ تشکیک و تردید، حرکت جناح مقابل و طرف متخاصم را متوقف و داشته‌های مادی و معنوی آن را تصاحب و بدینسان استیلای دائمی خود را بر آن تحمیل کنند.

گرچه اولین تحریم سخت و سنگین جهانِ جاه‌طلب غرب (با علمداری انگلیس) در دوران نخست وزیری محمد مصدق و ملی شدن صنعت نفت بر ایران اعمال شد، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شکسته شدن هیمنه هیولای آمریکا در جهان و به بهانه‌های واهی اشغال لانه جاسوسی این دیو متجاوز در تهران و موضوع انرژی هسته‌ای شدت گرفت و همچنان ملت مستقل و مقتدر ما را تحت فشار مضاعف قرار داده است.

تحریم فزون‌طلبانِ مستکبر و منافقان مفلوک در ابعاد اقتصادی، سیاسی، نظامی، تسلیحاتی، علمی و بانکی از آغاز تا الان خسارت‌ها و خسران های زیادی را بر ملت مبارز ایران وارد کرده است، اما چون حربه هولناک و دشنه دشمن ددمنش استقلال و آزادی ایران عزیز و سرافراز است قابل تحمل و مایه مقاومت است.

لکن تحریمِ آوازه، آرمان‌خواهی و عزت طلبی ایران بزرگ توسط افراد و گروه‌هایی از درون ایرانیان، مورد رنجش، رِخوَت، تکدر و تعجب است.

تحریمِ انتخابات به عنوان مظهر و نماد مردم‌سالاری توسط عده‌ای با انگیزه‌های سیاسی، جناحی و حتی اقتصادی و اجتماعی خیلی شگفت‌انگیز و شائبه آفرین است، زیرا که انتخاب کلمه‌ای شریف و با شرافت است که در مقابل اجبار، اضرار و اکراه قرار دارد.

فرصت و نعمت انتخاب، هدیه‌ای است الهی و معرفتی که بوسیله خدای حکیم در نهاد بشر تعبیه شده تا وفق مراد و منظور خویش اتخاذ تصمیم کرده و به دایره اقدام و اصلاح امور وارد شود.

به عقیده قاطبه عالمان علوم اجتماعی، بستر انتخابات، ذخیره‌ای زرین و توشه‌ای طاهر است که بر سیمای تابناک تعرفه می‌نشیند و از دریچه صندوق سخاوت، میراث مقبولیت انسان را به محراب محبوبیت ِو مائده ماندگاری نائل و واصل کرده و هیچ منافاتی با احتجاجات و اعتراضات مدنی هم در پی ندارد.

روی دیگر سکه تحریم انتخابات، نفی اختیار، حذف اقتدار و ضایع کردن حق تعیین سرنوشت و اعتراض و ارائه راهکار سازنده برای برون رفت از بحران‌ها از خود است.

تلاش برای کاهش مشارکت مردم در همه انتخابات بالاخص انتخابات جمعه آینده، علاوه بر زیان‌های فردی و جمعی و زمینه ساز کاهش منزلت جهانی ایران عزیز در عرصه‌های مختلف و تشدید تحریم‌های ظالمانه آمریکا و اروپا است.

تضعیف کشور خود و تشجیع دشمنان، انباشت مشکلات و افزایش موانع داخلی و خارجی، صعوبت در مسیر حرکت چرخ توسعه جامعه و تشدید تهدیدات خارجی و آسیب پذیر کردن اتحاد داخلی، تیشه تجاهل به ریشه وطن زدن و نفی منزلت اثرگذاری خود در عرصه اجتماع از دیگر خطرات عدم مشارکت مطلوب در انتخابات ۱۵ تیر ماه امسال و آن روی سکه سیاه تحریم است.

عزت ایرانی، مصاحبت ملی، ضرورت جهانی و الزامات عقلانی ایجاب می‌کند که آحاد و اقشار مختلف مردم شریف ایران بخصوص تحریم کنندگان انتخابات، از این فرصت مغتنم و دریچه دموکراسی که برای همه جریانات سیاسی و تفکرات فرهنگی و اجتماعی بوجود آمده بهره بگیرند و با عبور آرام و اوج انصاف از طوق تحریم در مرحله دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری مشارکت ملی را به حد اکثر رسانده و فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند تا هم شاهد تغیرات و تحولات " سیاسی، اقتصادی و اجتماعی " مثبت در داخل کشور باشیم و هم با مشارکت خود، امنیت و اعتبار بین المللی ایران اسلامی را ارتقاء و اعتلا بخشیم‌.

و همه باهم سرود سبز سربلندی سر دهیم که:

ای وطن ای مادر تار یخ ساز

ای مرا برخاک تو روی نیاز

ای کویر تو بهشت ِ جان من

عشق جاویدان من ،ایران من

به گزارش ایرنا، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

نظر شما