شناسهٔ خبر: 67471362 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

مسیر چلگرد . خویه . سرآقاسید | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مسیر چلگرد . خویه . سرآقاسید

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری، بهنام امانی سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در حاشیه بازدید از مسیر اجرای فیبر نوری روستایی در شهرستان کوهرنگ اظهار کرد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده و در راستای ایجاد عدالت ارتباطی در روستاهای کمتر برخوردار، اجرای پروژه فیبر نوری روستایی مسیر ارتباطی چلگرد.خویه .سرآقاسید در فاز دوم پروژه در دستور کار قرار گرفت.

امانی اظهار کرد: در فاز دوم اجرای پروژه فیبر نوری روستایی حدود 112 کیلومتر اجرای فیبر برای مسیر ارتباطی چلگرد تا روستای گردشگری سرآقاسید در نظرگرفته شده است که از مجموع 112 کیلومتر فیبر نوری تاکنون 6 کیلومتر در مسیر چلگرد به خویه و 12 کیلومتر دیگر نیز از مسیر خویه سرآقاسید اجرا شده و پیش بینی می شود پروژه تا هفته دولت سال جاری به اتمام برسد.

امانی بیان کرد: از ابلاغیه های فاز اول و دوم تاکنون 408 کیلومتر فیبر نوری روستایی در کل استان توسط شرکت مخابرات به عنوان پیمانکار و از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.

سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به بهره مندی 1200خانوار روستایی از پوشش ارتباطی مطلوب در شهرستان کوهرنگ اظهار کرد: روستاهای زرک، سوه، تلو، چین، سرصالح کوتاه، شیخ علیخان، بیراهگان، خویه، سرآقاسید از جمله روستاهایی هستند که بعد از اتمام پروژه فیبر نوری روستایی به این بستر متصل می شوند .

امانی بیان کرد: با اجرای مسیر فیبر نوری روستایی چلگرد . خویه . سرآقاسید 4 سایت اپراتورهمراه اول و 4 سایت شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به بستر فیبر نوری متصل می شوند و با اتصال سایت های همراه مردم روستاهای این منطقه هم از اینترنت با سرعت مطلوب بهره مند می شوند .

نظر شما