شناسهٔ خبر: 67471190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل انتقال خون اعلام کرد

مصرف روزانه ۳۰۰ واحد خون در استان کرمان

حسین میرزا اسدی

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: روزانه در استان بالغ بر ۳۰۰ واحد خون مصرف می‌شود.

صاحب‌خبر -

ایرج شکوهی شامگاه ۱۱ تیرماه در حاشیه بازدید مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور از پایگاه انتقال خون رفسنجان به وجود پنج پایگاه خونگیری در شهرستان‌های استان کرمان اشاره و اظهار کرد: روزانه در استان کرمان بالغ بر ۳۰۰ واحد خون مصرف می‌شود.

وی آمار افراد مراجعه‌کننده برای اهدای خون در سال گذشته در پایگاه‌های انتقال خون استان را بیش از ۸۸ هزار نفر بیان کرد و افزود: شاخص اهدای خون در استان کرمان به طور میانگین ۲۶ است، یعنی از هر ۱۰۰۰ نفر ۲۶ نفر خون اهدا می‌کنند و شهرستان رفسنجان در این خصوص ۳۹.۶ است که به لحاظ مشارکت بالای مردم این خطه در امر اهدای خون قدردان هستیم.

شکوهی ادامه داد: رفسنجان یکی از مهمترین کانون‌های اهدا و تأمین‌کننده خون استان کرمان محسوب می‌شود و در امر تولید خون و فرآورده‌های خونی به بسیاری از بیماران مانند افراد سرطانی، تالاسمی، بیماران مجبور به عمل جراحی و ... که نیاز فوری و حیاتی به خون دارند، خدمت‌رسانی می‌کند.

وی تصریح کرد: وجود ۱۵۰۰ بیمار تالاسمی که بیشتر در جنوب استان کرمان هستند باعث شده مصرف خون در استان بالا برود که عمده تأمین خون مورد نیاز این بیماران از رفسنجان صورت می‌گیرد.

شکوهی بیان کرد: در کنار این موضوع بحث پیشامد تصادفات را داریم که باز هم در جنوب استان کرمان بیشترین تصادف‌ها رخ می‌دهد و نیاز به خون در بیمارستان‌ها به شدت حس می‌شود.

مدیرکل انتقال استان کرمان گفت: همچنین بروز حوادث غیر مترقبه از جمله سیل و زلزله باعث می‌شود مصرف خون در استان افزایش یابد.

انتهای پیام

نظر شما