شناسهٔ خبر: 67471080 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

رأی دیوان عالی آمریکا به «مصونیت محدود» رئیس‌جمهوری سابق این کشور، اظهارات مداخله‌جویانه مقام آمریکایی درباره انتخابات ایران و موافقت رئیس‌جمهوری ونزوئلا با مذاکره با آمریکا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش ایلنا،‌ خبرگزاری رسمی کره‌شمالی امروز -سه‌شنبه- گزارش داد که این کشور یک موشک بالستیک تاکتیکی جدید را با موفقیت آزمایش کرده است.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به رای دیوان عالی مبنی بر مصونیت محدود رئیس‌جمهوری سابق این کشور، آن را «رویه‌ای خطرناک» خواند.

- رئیس‌جمهوری ونزوئلا از موافقت با مذاکره با آمریکا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش خبر داد.

- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی اظهاراتی مداخله‌جویانه، گفت که کشورش انتظار ندارد انتخابات پیش رو در ایران صرف‌نظر از نتیجه آن، منجر به تغییراتی بنیادین در این کشور شود.

-حزب‌الله لبنان از شهادت یکی از مجاهدان خود در راه قدس خبر داد.

-‌ دیوان ‌عالی آمریکا در موضعی تاریخی با رأی شش در برابر سه قضات، درباره اتهام‌های وارده علیه رئیس‌جمهوری سابق این کشور اعلام کرد که وی برای اقدام‌های رسمی خود مصونیت کامل دارد و برای اقدام‌هایی که به صورت غیررسمی انجام داده است، مصونیتی ندارد.

-‌ شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا اعلام کرد که پروازهای شبانه خود را از مبدأ و به مقصد بیروت تا ۳۱ جولای به دلیل تشدید اوضاع امنیتی متوقف کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما