شناسهٔ خبر: 67471008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر هیات دوومیدانی استان یزد:

کمبود زیرساخت‌ و نبود حامی مالی، ۲ چالش ورزش دو و میدانی یزد است

یزد- ایرنا- دبیر هیات دوومیدانی استان یزد گفت: کمبود زیرساخت و نبود حامی مالی ۲ مشکل اصلی این رشته مهم در استان است که برای برون رفت از آنها به همراهی بخش خصوصی و تلاش بیشتر مسئولان اجرایی و ورزشی نیاز داریم.

صاحب‌خبر -

" محمود اعتمادالعلماء " روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در بین نوجوانان و جوانان برای فعالیت در دوومیدانی وجود دارد به برخی مشکلات و کاستی‌ها اشاره کرد و افزود: فرسودگی و تخریب پیست ورزشگاه شهید نصیری مدت‌هاست جزو معضلات اصلی ورزشکاران و مربیان است و اگر در اسرع وقت تدبیری اندیشیده نشود کاملا از بین می‌رود و هزینه بسیار کلانی برای بازسازی در بر دارد.

وی ادامه داد: بخش عمده تجهیزات دوومیدانی موجود در ورزشگاه شهید نصیری با وجود نگهداری و مرمت قسمت‌هایی از آنها، فرسوده شده و جایگزینی این تجهیزات با توجه به اینکه نیاز به بودجه قابل توجهی دارد همراهی و همت مسئولان را می‌طلبد.

این مسئول ورزشی بیان کرد: سالن سرپوشیده پردیس آزادی نیز که چندین سال از افتتاح آن گذشته است هنوز خبری از بهره برداری و تجهیز آن به رغم اهمیت و ضرورت نیست که امیدواریم برای خدمت به جامعه ورزش زیرپوشش پیگیری و اقدام شود.

اعتمادالعلماء مشکل اساسی دیگر ورزشکاران دوومیدانی کار استان را ضرورت وجود حامی مالی ذکر کرد و گفت: با وجودی که این ورزش جزو ورزش‌های اصلی و پایه محسوب می‌شود ولی بخش خصوصی رغبتی برای همکاری و حمایت از ورزشکاران ندارد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون اکثر هزینه‌ها به خصوص برای اسکان در تهران برای انجام تمرینات تخصصی توسط ملی پوشان به همراه مربیان شخصی و هزینه گزاف و بسیار سنگین اسکان تغذیه و ایاب ذهاب از جیب خانواده‌ها و ورزشکاران تامین می‌شود.

هم‌اکنون بیش از ۱۵ ورزشکار دوومیدانی یزد در مواد مختلف به خصوص در بخش بانوان رتبه‌های اول تا سوم کشور را دارند و اگر امکانات اولیه در یزد باشد این وضعیت روز به روز ارتقا می‌یابد.

بیش از چهار هزار نفر در ۲ بخش آقایان و بانوان در دوومیدانی استان فعالیت دارند و این استان با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی و ۶۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.

نظر شما