شناسهٔ خبر: 67470960 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۹ پروژه آبرسانی روستایی در کردستان آماده بهره برداری است ۱۹ پروژه آبرسانی روستایی در کردستان آماده بهره برداری است

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: ۱۹ پروژه آبرسانی به تک روستا‌ها و مجتمع‌های آبرسانی با هدف تأمین آب ۳۹ روستای استان آماده بهره برداری است.

صاحب‌خبر -

محمد فرهاد اظهار داشت: در مجموع و با اجرای این پروژه‌ها ۱۷هزار و ۷۰۰ نفر در روستا‌های ۵ شهرستان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه منابع مالی اجرای این پروژه‌ها از اعتبارات استانی و محرومیت زدایی تأمین می‌شود، گفت: در شهرستان بیجار آبرسانی به روستا‌های گاوبازه، شاهگدار سفلی، ینگی کند، کاکا عباس، گوگقاش، کچه گنبد و قزانقره در قالب این پروژه انجام شده است.

فرهاد افزود: همچنین در شهرستان سنندج آبرسانی به روستا‌های صیدان، گزان علیا، ماچکه علیا و تازه آباد عیسی آباد، در شهرستان سقز آبرسانی به روستا‌های گل تپه و چوملو، در شهرستان دیواندره آبرسانی به روستا‌های علی آباد مران، کانی کبود مران و پول بلاغ و در شهرستان مریوان آبرسانی به روستا‌های لنج آباد در قالب این پروژه اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: همچنین حفر و تجهیز چاه مجتمع قصلان قروه برای تأمین آب ۲۱ روستای این شهرستان نیز جزو این پروژه‌ها است که به زودی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

نظر شما