شناسهٔ خبر: 67470681 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: کرج امروز | لینک خبر

رویداد فاخر فرهنگی در کتابت قرآن کریم؛

نمایشگاه خوشنویسی کِلک آینه خُم در کرج برگزار می‌شود

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج از برگزاری نمایشگاه آثار برجسته خوشنویسی قرآنی در نگارخانه شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پیاگاه خبری کرج امروز؛ ‌امیر اشتری ضمن اشاره به جایگاه هنر اصیل خوشنویسی، اظهار کرد: خوشنویسی یکی از هنرهای ماندگار و با اصالت ایران کهن است که از دیرباز تحت عناوین مختلف نظیر کتابت قرآن کریم، خطاطی، نقاشی خط و... توسط هنرمندان این عرصه نگارش شده و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته و این امر موجبات برپایی نمایشگاه و ایجاد فضاهایی برای اکران آثار هنری و نکوداشت هنرمندان فاخر و فعال این حوزه را می‌طلبد.


وی با بیان اینکه استان البرز مهد خوشنویسی معاصر ایران بوده و اساتید برجسته‌ای را در این راه معرفی کرده است، افزود: رویداد فرهنگی برجسته و نمایشگاه خوشنویسی قرآنی با عنوان " کِلک آینه خُم" به مناسبت ایام فرخنده عید غدیر خم و ولایت حضرت علی(ع) به عنوان اولین کاتب قرآن کریم، در نگارخانه شهر کرج واقع در بولوار ماهان، روبروی استانداری البرز، مجموعه فرهنگی میلاد شهرداری کرج از روز دوشنبه ۱۱ تیرماه لغایت پنجشنبه ۱۴ تیرماه مصادف با روز قلم، برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج بیان داشت: نمایشگاه و کارگاه آثار قرآنی با حضور اساتید و خوشنویسان مطرح و نمایش ۱۰۰ قطعه اثر فاخر خوشنویسی شده و چشم نواز برگزار می‌شود.


اشتری گفت: از نکات مهم این رویداد، حضور اعضای شورای عالی ارزشیابی و انجمن خوشنویسان ایران است که این امر می‌تواند به افزایش تراز برگزاری نمایشگاه ذکر شده کمک کند.

شایان ذکر است شهروندان گرامی و علاقه‌مند به هنر دوست داشتنی و اصیل خوشنویسی می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۹ از نمایشگاه " کِلک آینه خُم " بازدید کنند.


منتشر شده در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳

نظر شما