شناسهٔ خبر: 67470671 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

الکامپ ۱۴۰۳؛ نمایشگاهی از جنس اقتصاد دیجیتال

نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ با شعار «همه باهم برای اقتصاد دیجیتال» تا ۱۲ تیر به ارائه خدمات حوزه فناوری به علاقه‌مندان می‌پردازد و در این نمایشگاه علاوه بر متخصصان حوزه، افراد در سنین مختلف نیز از این خدمات بهنره‌مند می‌شوند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - نمایشگاه الکامپ یکی از نمایشگاه‌های تخصصی است که هر ساله با رویکرد و شعار خاصی برگزار می‌شود و برپایی این نمایشگاه‌ها به تخصصی شدن بسیاری از دانش‌ها کمک می‌کند و فرصتی برای رشد کسب‌وکار‌های نوپا است.

شناخت نمایشگاه الکامپ باعث می‌شود کسب‌وکار‌های مرتبط، از حضور در این فضا لذت ببرند و جایگاه خود را در بازار پررقابت امروزی تثبیت کنند و استارت‌آپ‌های مرتبط، با حضور در این نمایشگاه موفقیت‌های زیادی کسب کنند.

امسال نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک «الکامپ ۱۴۰۳» با شعار «همه باهم برای اقتصاد دیجیتال» کار خود را از تاریخ ۹ تیر آغاز کرد و تا ۱۲ تیر پذیرای علاقه‌مندان این عرصه است.

سومین روز نمایشگاه الکامپ چگونه گذشت؟

الکامپ ۱۴۰۳ در فضایی بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع برگزار شده و بیش از ۵۰۰ شرکت و تیم استارتاپی و ۹ پارک علم و فناوری در نمایشگاه امسال حضور دارند.

در این میان روسیه، کره، آلمان، تایوان، سوریه، چین، پاکستان و ترکیه از جمله کشور‌های حاضر در این دوره از نمایشگاه هستند و در نمایشگاه امسال به حوزه‌هایی مانند بازی‌سازی، هوش مصنوعی، سلامت دیجیتال، مدیریت ارتباط با مشتریان، اینترنت، مراکز داده، اینترنت اشیا و هوشمندسازی توجه ویژه‌ای شده است.

در سومین روز برگزاری این رویداد سری به نمایشگاه زدیم؛ به محض ورود به نمایشگاه با سالن‌هایی روبه‌رو شدیم که هرکدام جمعیتی درخور را در خود جای داده بود؛ علاقه‌مندانی که برای آشنایی با آخرین دستاورد‌های حوزه الکترونیک به نمایشگاه الکامپ آمده بودند.

روز سوم نمایشگاه نسبت به روز‌های ابتدایی شروع این رویداد شلوغ‌تر بود و افراد بیشتری برای بازدید آمده بودند و این طورکه پیداست گرمای هوا نیز مانع حضور آن‌ها نشده بود. اما غرفه‌داران معتقد بودند که نسبت به سال‌های پیش افراد کمتری از نمایشگاه بازدید کرده‌اند که مهمترین دلیل آن را گرمای بیشتر هوا نسبت به سال‌های گذشته می‌دانند.

شاید با شنیدن نام نمایشگاه الکامپ و واژه‌هایی مثل الکترونیک، کامپیوتر و فناوری این‌گونه به ذهن هر کسی خطور کند که فقط افراد متخصص این حوزه و جوانان در این نمایشگاه حضور می‌یابند، اما آن چیزی که در این نمایشگاه دیده می‌شود متفاوت است و می‌توان گفت که افراد در سنین مختلف در نمایشگاه حضور پیدا کرده بودند و برخی از آنان حتی تخصصی در این زمینه نداشتند و فقط جزو علاقه‌مندان به حوزه فناوری بودند؛ حتی طی صحبتی با چند نفر از بازدیدکنندگان مشخص شد که تعداد علاقه‌مندان از تعداد متخصصان بیشتر است.

سومین روز نمایشگاه الکامپ چگونه گذشت؟

بیش از از ۱۸۸ شرکت در سالن‌های مختلف نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ حضور دارند، اما حضور انبوه کودکان و نوجوانان و علاقه آن‌ها برای رفتن به سالن ۳۸ نشان می‌داد که در این سالن خدمات بیشتری برای این گروه سنی در نظر گرفته شده است و بازی‌های هیجان‌انگیزتری برای آن‌ها وجود دارد؛ بنابراین برای مشاهده این سالن ترغیب شدیم.

با ورود به سالن ۳۸ گویا به دنیای تازه‌ای وارد می‌شوی و شور و شوق ایجادشده در این سالن نشان می‌داد که مطابق انتظار در این بخش از نمایشگاه الکامپ، به کودکان و نوجوانان بیشتر خوش می‌گذرد.

یکی از غرفه‌ها که خیلی هم شلوغ است خدمات رایگان کنسول بازی به افراد ارائه می‌دهد و در کنار نوجوانان، افراد میان‌سال نیز دیده می‌شوند که در صف بازی هستند تا دقایقی را در کنار دوستان خود با هیجان سپری کنند. 

الکامپ ۱۴۰۳؛ نمایشگاهی از جنس اقتصاد دیجیتال

الکامپ ۱۴۰۳؛ نمایشگاهی از جنس اقتصاد دیجیتال

صف بازی دیگری جلب توجه می‌کند که عده‌ زیادی برای عبور از بین خطوط لیزر منتظرند تا نوبتشان برسد؛ زمانی که افراد با این خطوط برخورد می‌کنند بخار و آژیر آنها را از دور بازی خارج می‌کند.

سومین روز نمایشگاه الکامپ چگونه گذشت؟



۲ اپراتور مطرح تلفن همراه نیز در غرفه ۳۸ حضور دارند و فضای زیادی از غرفه را به خود اختصاص داده‌اند؛ در گوشه دیگری از این سالن نیز کمیته امداد به طور هوشمند درحال نمایش راه‌های کمک به نیازمندان است.

 

سومین روز نمایشگاه الکامپ چگونه گذشت؟

حضور یکی از گیمر‌های مطرح فضای مجازی در گوشه‌ای از غرفه ۳۸، جوانان زیادی را به سمت خود کشانده بود و افراد برای عکس انداختن با این فرد در انتظار بودند و شادی چهره آن‌ها بعد از عکس گرفتن، قابل توجه بود.

سومین روز نمایشگاه الکامپ چگونه گذشت؟

نگاه به بخش دیگر این سالن نشان می‌دهد که بازار تجهیزات بازی از جمله هدست‌های بی‌سیم نیز پرمخاطب است و این بخش که بیشتر دست خارجی‌ها بود افراد زیادی را به سمت و سوی خود کشانده است.

سومین روز نمایشگاه الکامپ چگونه گذشت؟

در یکی از بخش‌های نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی، با ایجاد غرفه‌هایی پذیرای بازدیدکنندگان بودند و محصولاتی مانند پرینتر سه‌بعدی و تجهیزات، کابل شبکه و محصولات مرتبط با کامپیوتر را در معرض نمایش گذاشته‌اند.

مسئولان و کارشناسان این شرکت‌ها از مسائلی مانند واردات بی‌رویه برخی محصولات مشابه به کشور اظهار نگرانی کرده و می‌گویند که درحال حاضر دستگاه‌های چینی به کشور وارد شده است که قیمت ارزانی دارد، ولی تولیداتشان نسبت به محصولات ایرانی ساخته می‌شود از کیفیت پایینی برخوردار است.

آنها معتقدند که محصولات ایرانی دارای ضمانت‌نامه هستند و در صورتی ایجاد مشکل شرکت داخلی محصولات را پشتیبانی می‌کند، اما نمونه خارجی بدون گارانتی خدمات ارائه می‌دهد و مشکلاتی را برای خریداران ایجاد می‌کند.

طبق گفته آنها هزینه‌هایی که به‌واسطه نوسانات نرخ ارز به شرکت تحمیل می‌شود مشکلاتی را در تهیه مواد اولیه ایجاد کرده و از مسئولان می‌خواهند در این زمینه تسهیلاتی را برای شرکت‌های تولیدکننده درنظر بگیرند.

به‌طور کلی ملاقات با کسب‌و‌کار‌های نوظهور، بهبود استراتژی‌های فروش، آشنایی نزدیک با مشتریان و کاربران و آشنایی با پروژه‌های تحقیقاتی از جمله نکاتی بود که در صحبت‌های بازدیدکنندگان این رویداد بیشتر به گوش می‌رسید.

نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ باتوجه به فضای تعاملی و پویا، برای ایجاد ارتباطات بین صنعت و بازار و توسعه کسب و کارها، اهمیت ویژه‌ای دارد و فرصتی طلایی برای ارتقای دانش فناوری است.

برای مشاهده تصاویر بیشتر از نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ روی لینک کلیک کنید.

انتهای پیام/

نظر شما