شناسهٔ خبر: 67470151 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

پیکری که بر دوش عکاسان خبری تشییع شد

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، امروز دوشنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۳، نگارخانه رضوان، محل ثبت لحظات قدرشناسی مردم مشهد مقدس و تجدید عهد با شهدای خدمت در روز تشییع پیکر پاک رئیس جمهور شهید در مشهد مقدس، توسط عکاسان خبری بود.

ساعت ۵ بعد از ظهر امروز، «نمایشگاه عکس شهید جمهور»، ثمره تلاش عکاسان خبری در ثبت وقایع این روز تاریخی در جمع فرهیختگان، اهالی رسانه و صاحبان آثار و با حضور فرماندار مشهد افتتاح شد.

در این مراسم که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، قرارگاه شهید آوینی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه السلام برپا شد؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پس از بازدید از آثار عکاسان خبری، تلاش و همت آنها را مایه مباهات رسانه های این استان دانست و گفت: عکاسی خبری یکی از سخت‌ترین و چالش برانگیزترین فعالیت‌ها در حوزه خبر و رسانه است.

 

وی افزود: با توجه به رویدادهای خبری متعدد و مهمی که در این برهه تاریخی با آن مواجهیم؛ نقش عکاسان خبر و حضور در نقاط عطف حوادث برای ثبت لحظات تاریخی، نقش بسیار حساس و دشواری است؛ اما، بی شک و بدون هیچ شبهه ای، اثرگذاری و مانایی آن بی‌نظیر است.

حسین زاده اظهار کرد: مخاطب در برابر هر تصویر می‌تواند فارغ از آنچه خود در بحبوحه حادثه ، دیده و درک کرده است از زاویه دید دیگری به آن اتفاق بنگرد و درک عمیق تری از آن به دست آورد.

وی با بی‌نظیر خواندن حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید جمهور ، آیت الله رئیسی در مشهد مقدس ادامه داد: این رویداد از آن دست وقایعی بود که به دلیل حجم وسیع اخبار و رویدادها و اهمیت آنها، عکاسان خبری از دقایق نخست، حضور گسترده‌ای داشتند و حال ما نتیجه تلاش و ابتکار عملشان را می‌توانیم در ۴۴ قاب ماندگار شاهد باشیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در پایان آمادگی این اداره کل را برای همکاری با سازمان ها و مجموعه هایی که علاقه مند به نمایش این آثار هستند و می توانند مخاطب خود را جذب کرده و تاثیر گذار باشند، اعلام کرد.

در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس شهید جمهور، فرماندار مشهد در جمع بازدیدکنندگان آثار عکاسان خبری حاضر در نگارخانه رضوان مشهد مقدس گفت: نمایشگاه افتتاح شده و آثاری را که در آن مشاهده کردم؛ اقدامی ماندگار و موثر است که به نحوی تاریخ سازی کرده است.

 

محسن داوری افزود: مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی و یاران شهیدش برخاسته از قدرشناسی و حق شناسی مردمی است که خلوص خدمت رئیس جمهورشان را باور داشتند و در بدرقه ایشان سنگ تمام گذاشتند..

 

وی ادامه داد: عکاسان خبری و تصاویری را که ثبت کرده‌اند؛ کم نظیر است. انعکاس شکوه و عظمت این رویداد در این تصاویر بسیار گویاست.
گفتنی است: نمایشگاه عکس شهید جمهور تا ۱۴ تیرماه پذیرای حضور علاقه مندان می باشد.

نظر شما