شناسهٔ خبر: 67469876 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

طلبکاری متهمان؛ قفل کردن صادرات نفت

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

طلبکاری متهمان؛ قفل کردن صادرات نفت

رسانه های زنجیره ای/ اجاره ای (از شرق و عصر ایران و انتخاب و... تا صدای آمریکا و رادیوی سازمان سیا)، از قول مجید انصاری نوشته اند:

"به قیمت به خاک سیاه نشاندن ملت، کاسبی می کنند! بین ۱۵ تا ۳۰ دلار روی هر بشکه نفت، دارند تخفیف می دهند! حداقل روزی ۲۶ میلیون دلار از پول مردم تخفیف می دهند. یک گروهی به نام دور زدن تحریم می گویند جاده را باز نکنید، ما جاده فرعی می بریم. روزانه یک میلیون و سیصد هزار بشکه نفت می برند".

اولا رسانه های متخاصم و خبیث بیگانه باز هم رو راست تر از عناصر داخلی هستند. رویترز و برخی رسانه های نفتی غرب -که دائما هم علیه دور زدن تحریم ها فضا سازی کرده اند- مدعی اند ایران برای فروش نفت، ۴-۵ درصد قیمت را تخفیف می دهد.

قیمت جهانی نفت اکنون ۷۵ تا ۸۰ است که ۴- ۵ درصد آن می شود زیر سه چهار دلار و نه ۱۵ تا ۳۰ دلار. گفتنی است رسانه های غربی هم اذعان کرده اند که تخفیف های نفتی در دولت رئیسی نسبت به دولت روحانی کاهش یافته است.

ثانیا آقای انصاری در دولت روحانی معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور بوده اما سیاست بازانه و غرض ورزانه حرف می زند، عمدا به یاد نمی آورد که در دولت برجام، صادرات نفت را به زیر ۳۰۰ هزار بشکه رسانده بودند.

او یادش نمی آید که نفر های کنار دستی اش در دولت (نوبخت و زنگنه) از سر ناتوانی و برای بیچاره نمایی کشور و ضمنا باز کردن مسیر دوباره گدایی از آمریکای زورگو و عهد شکن علنا می گفتند:

"شدیدترین مرحله تحریم نفت در برابر غذا بود، اما الان در شرایطی هستیم که این بی‌انصاف‌ها و دژخیمان حتی برای غذا و دارو اجازه فروش یک قطره نفت را نمی‌دهند و اگر هم به‌فروش می‌رسد، امکان تبادل مالی نباشد». (نوبخت رئیس‌سازمان برنامه و بودجه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۹)

«امروز، هیچ نفتی نمی‌توانیم بفروشیم، حتی اگر بفروشیم، پولش را نمی‌توانیم بیاوریم». (بیژن زنگنه وزیر نفت، ۲۸ خرداد ۹۸)

این اعترافات تلخ در حالی بود که آقای نوبخت،۲۴ تیر ۹۵ هنگام بزک کاری برجام ادعا کرده بود: «اگر برجام نبود، امروز باید نفت در برابر غذا را تحمل می‌کردیم»!

ثالثا آقای انصاری باز هم تعمدا یادش رفته که وضعیت میعانات انباشته در کشتی ها در دولت روحانی چگونه بود.

۳۰ میلیون بشکه نفت فوق سنگین نیز روی کشتی‌ها مانده بود.

تمامی مخازن خشکی و دریایی ایران پر شده بود و ۱۲ کشتی VLCC به ظرفیت هر کدام ۲ تن وظیفه ذخیره‌سازی را بر عهده داشتند.

هر ۶ ماه یک بار یک کشتی می‌خریدند تا با استفاده از آن بتوانند میعانات گازی و نفت را ذخیره کنند.

این کار سبب کاهش تولید گاز شده بود و باعث آسیب‌رسانی به نیروگاه‌ها و عدم دریافت سوخت در نیروگاه‌ها بود که منجر به خاموشی در سال ۱۳۹۹ شد.

این کشتی‌ها سالانه ۴۶۰ میلیون دلار به کشور ضربه می‌زدند اما در دولت شهید رئیسی، میعانات انباشته در کشتی ها صادر شد و به صفر رسید.

گویا آقای انصاری دوست دارند ملت ایران را به همان روزگار ناتوانی در فروش نفت، ناتوانی در خرید واکسن و واردات غذا و دارو و مرگ روزانه ۷۰۹ نفر فقط با کرونا برگردانند!

طلبکاری متهمان؛ قفل کردن صادرات نفت

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما