شناسهٔ خبر: 67468408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

برگزاری نشست صمیمی دبیران و اعضای شورای صنفی دانشجویان با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

نشست صمیمی دبیران و اعضای شورای صنفی دانشجویان و رئیس دانشگاه و معاونین فرهنگی دانشجویی و آموزشی در راستای بیان مسایل و مشکلات صنفی، رفاهی و آموزشی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا گیلان، نشست صمیمی دبیران و اعضای شورای صنفی دانشجویان و رئیس دانشگاه و معاونین فرهنگی دانشجویی و آموزشی در راستای بیان مسایل و مشکلات صنفی، رفاهی و آموزشی عصر امروز در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر محمد تقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست صمیمی با اشاره به مشارکت ۸۴ درصدی دانشجویان این دانشگاه در انتخابات شورای صنفی، اظهار کرد: از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان انتظار می‌رود همچون این انتخابات در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز مشارکت فعالانه داشته و در سرنوشت کشور سهیم باشند.

وی با اشاره به طرح کمبود زیرساخت‌های آموزشی و رفاهی دانشگاه توسط دانشجویان، افزود: نسبت به مسائل و مشکلاتی که دانشجویان بیان کردند، آشنا هستم و تلاش ما بر رفع و یا تقلیل آن‌ها متمرکز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برطرف شدن برخی از کمبودها را نیازمند زمان بیشتری دانست و گفت: عمده مشکلات دانشجویان این دانشگاه به دلیل پراکندگی و همچنین استیجاری بودن مراکز آموزشی است که امیدواریم با تامین بودجه لازم هرچه سریعتر شاهد ساخت مجتمع دانشگاهی در سایت لاکان باشیم.

وی با بیان اینکه گیلان تنها استان فاقد بیمارستان جنرال است، گفت: ساخت بیمارستان جنرال در حال نهایی شدن است و امیدواریم با بهره‌برداری از آن، چالش کمبود فضای فیزیکی بیمارستانی تا حدودی در استان حل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه عمده مشکلات ما در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، کمبود زیر ساخت است، خاطرنشان کرد: در ساخت بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان، احداث بیمارستان جایگزین پورسینا و یا خرید دو خوابگاه دانشجویی طی سال‌های اخیر توفیقاتی حاصل شده و انتظار است با روی کار آمدن دولت جدید شاهد پیشرفت های بیشتری باشیم.

دکتر فردین مهرابیان نیز ضمن ابراز خرسندی از استقبال خوب دانشجویان و شرکت فعال آنان در انتخابات شورای صنفی، از همکاران مجری برگزاری این انتخابات تقدیر نمود و با تاکید بر مشارکت همه اقشار به ویژه قشر فرهیخته در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری و تعیین سرنوشت کشور افزود : دانشجویان ما با مشارکت بالایی که در انتخابات شورای صنفی داشتند توانستند بهترین نمایندگان را در بین خود انتخاب کنند تا پل ارتباطی بین آنها و مسولین باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی با اشاره به چگونگی فرایند برگزاری انتخابات افزود : ۸۹ نفر از دانشجویان پس از تایید صلاحیت به عنوان کاندید در انتخابات شورای صنفی این دانشگاه به رقابت پرداختند که در نهایت ۹ نفر به عنوان دبیر مجتمع های خوابگاهی و دانشکده ای انتخاب شدند و شاهد افزایش مشارکت ۵۰ درصدی دانشجویان نسبت به انتخابات دور قبل این شورا بوده ایم.

دکتر مهرابیان خاطر نشان کرد: اعضای شورای صنفی، همچون بازوانی هستند که در کنار سایر مسئولین می‌توانند نقش مهمی در رفع مشکلات دانشجویان ایفا کنند. لذا مسئولیت سنگینی دارند که لازم است برای انجام این مسئولیت از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گفت: انتظار ما از اعضای شورای صنفی این است که در کنار هم باشیم تا بتوانیم مشکلات دانشجویان را به شکلی موثر حل کنیم.

لازم به ذکر است در این نشست، دکتر غلامرضا فلاح سخنگویی-مدیر دانشجویی، هانی رنجبر-مدیر فرهنگی و فوق برنامه و رحیم عبدسنبلی-مدیر تربیت بدنی و روسای ادارات فرهنگی دانشجویی نیز حضور داشتند.

گفتنی است؛ در این نشست، هریک از دبیران مجتمع‌های دانشکده‌ای و خوابگاهی و همچنین تعدادی از اعضای شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیان مسائل و مشکلات پرداختند حوزه آموزشی و رفاهی خود اشاره و خواستار رفع آن‌ها شدند.

برگزاری نشست صمیمی دبیران و اعضای شورای صنفی دانشجویان با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

برگزاری نشست صمیمی دبیران و اعضای شورای صنفی دانشجویان با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

نظر شما