شناسهٔ خبر: 67468352 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد‌

ابلاغ سند ملی مبارزه با پشه آئدس برای پیشگیری از گسترش تب دانگ

روزنامه جوان

بیشتر مبتلایان به بیماری تب دانگ از کشور‌های امارات، عمان و پاکستان وارد ایران شده‌و البته تعدادی از این بیماران نیز ایرانیانی هستند که به کشور‌های همسایه سفر کرده و مبتلا شده‌اند

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ سند ملی مبارزه با پشه آئدس برای پیشگیری از گسترش بیماری تب دانگ به دستگاه‌ها خبر داد. 
حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: بیشتر مبتلایان به بیماری تب دانگ از کشور‌های امارات، عمان و پاکستان وارد ایران شده‌و البته تعدادی از این بیماران نیز ایرانیانی هستند که به کشور‌های همسایه سفر کرده و مبتلا شده‌اند. 
وی اظهار داشت: از سال ۱۳۹۵، برنامه مراقبت از پشه آئدس در کشور آغاز شد و از سال ۱۳۹۹ که مواردی از ابتلا به بیماری عفونی تب دانگ در کشور پاکستان گزارش شد و ما اقداماتی که در رابطه با شناسایی محل‌های زندگی پشه آئدس و سمپاشی این محل‌ها انجام می‌شد، بیماری‌یابی در مبادی ورودی کشور نیز به مراجع ذی‌ربط را ابلاغ کردیم. 
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: شیوع این بیماری در کشور‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری رو به‌گسترش است و نیمی از جمعیت جهان در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند، به طوری که سازمان جهانی بهداشت در خصوص مراسم اربعین و حضور زائران بیش از ۴۰ کشور در این مراسم، تقویت و به روز بودن نظام مراقبت از بیماری‌ها را به این کشور‌ها به منظور تشخیص زودهنگام و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار اخطار داده‌است. 
به گفته فرشیدی، پشه آئدس، عامل ابتلا به بیماری تب دانگ است و شناسایی زودهنگام بیماران حائز اهمیت بوده و باید توجه داشته‌باشیم که کنترل این بیماری مانند مالاریا ساده نیست و نیازمند تلاش همه‌جانبه است.

نظر شما