شناسهٔ خبر: 67468281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جلوگیری از ورود افراد به زندان فرهنگ‌سازی شود

رئیس کل دادگستری استان یزد بر فرهنگ سازی در راستای جلوگیری از ورود افراد به زندان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، نشست هیئت امنا ستاد دیه استان یزد با حضور رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنا ستاد دیه، مدیر کل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امنا، مدیر نمایندگی ستاد دیه، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان، مدیر عامل گروه پیشگامان کویر یزد، مدیر عامل شرکت سیم و کابل ستاره، محقق و مسئول گروه تحقیق ستاد دیه و کارکنان ستاد به میزبانی دادگستری کل استان برگزار شد.

حجت الاسلام حسین طهماسبی، رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان یزد در ابتدای این نشست ضمن تقدیر رو تشکر از زحمات صورت گرفته در ستاد دیه استان در برگزاری برنامه‌های هفته قوه قضائیه به صورت ویژه جشن گلریزان زورخانه‌ای اظهارکرد: از مهم‌ترین اهداف ستاد دیه می‌بایست در جهت کاهش ورود افراد با محکومیت‌های مالی به زندان باشد.

وی در ادامه با تاکید بر نقش آموزش در کاهش ورودی افراد با محکومیت‌های مالی به زندان افزود: تیم تولید محتوای تیم تولید محتوای ستاد دیه استان با کمک و حمایت معاونت پیشگیری دادگستری، محتواهای آموزشی جذابی تهیه نمایند که به صورت پر تکرار در فضای مجازی به آگاهی بخشی مخاطبان بپردازد.

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین ضمن تشریح مقررات «رأی وحدت رویه» گفت: باید با تدبیر، راه انتقال به قصد فرار از دین را بر افراد سود جو بست.

طهماسبی در پایان افزود: در بررسی درخواست اعسار، پیشینه‌های مالی شخص مورد بررسی قرار گیرد و تکلیف اعسار به صورت واضح مشخص تا به یاری خدا تصمیم‌هایی اخذ گردد که حقوق مردم به نفع شایسته و مطلوب دفاع شود.

در ابتدای این نشست سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن ارائه آمار و عملکرد ستاد دیه استان یزد در سه ماهه نخست سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۴۶ زندانی غیر عمد از زندان آزاد شدند که این موضوع نتیجه کمک‌های مردم دارالعباده و همت اعضا هیئت امنا و کارکنان این ستاد مردمی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به ایام ماه محرم گفت: امید است در سال جاری نیز برای پنجمین سال متوالی اقدام به برگزاری پویش هر هیئت آزادی یک زندانی کنیم و با مشارکت شهرداری یزد، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئت‌های مذهبی استان بتوانیم با جذب کمک‌های هیئت عزاداری زمینه آزادی زندانیان غیر عمد را فراهم نمائیم.

گفتنی است در ادامه این نشست ۱۱ پرونده از مددجویان مشمول کمک از ستاد دیه توسط مدیر نمایندگی قرائت و مصوبات این پرونده‌ها به امضا اعضا این جلسه رسید.

نظر شما