شناسهٔ خبر: 67468109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در یزد

مدیر انرژی شرکت آبفای استان یزد از راه اندازی نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۰ کیلو وات در این شرکت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از شرکت آبفای استان یزد، محسن خوشبین اظهار کرد: در راستای سیاست وزارت نیرو برای تأمین انرژی از منابع تجدیدپذیر و الزام دولت مبنی بر تأمین ۲۰ درصد از برق ساختمان‌های اداری دستگاه‌های دولتی از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر این شرکت اقدام به راه اندازی یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۰ کیلو وات کرد.

وی هزینه راه‌اندازی این نیروگاه را بیش از پنج میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای احداث این نیروگاه ۳۶ عدد پنل خورشیدی ۵۷۰ واتی با پایه‌های ضدزنگ گالوانیزه و یک دستگاه اینورتر سه فاز به کار رفته است.

مدیر انرژی شرکت آبفای استان یزد با بیان اینکه در شرایط ایده آل و مناسب حدود ۲۰ درصد نیروی برق ساختمان ستاد این شرکت توسط این نیروگاه تأمین می‌شود، ادامه داد: در شرایط مناسب تولید انرژی برق خورشیدی، شاهد کاهش حدود ۲۰ درصد در مصرف انرژی برق ساختمان ستاد این شرکت بودیم.

خوشبین یکی از مزیت‌های احداث نیروگاه‌های خورشیدی را مدیریت سبز و جلوگیری از تولید گاز کربن دی اکسید بیان نمود و اظهار داشت: با احداث نیروگاه ۲۰ مگاواتی این شرکت از تولید ۱۴ هزار گرم کربن دی اکسید در ساعت جلوگیری شده است.

نظر شما