شناسهٔ خبر: 67467218 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

واکنش کنعانی به اجازه غربی‌ها برای توهین به رای‌دهندگان

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اجازه برخی دولت‌های غربی برای تهدید و توهین به رای‌دهندگان ایرانی در خارج از کشور اعلام کرد که ایرانیان منتظر توضیح و اقدام نهادهای مسئول برخی کشورهای غربی نسبت به اینگونه رفتارهای وحشیانه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اجازه برخی دولت‌های غربی برای تهدید و توهین به رای‌دهندگان ایرانی در خارج از کشور در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حضور هموطنان عزیز ایرانی خارج از کشور در پای صندوق‌های رأی، برغم برخی سختی‌ها، یکی از جلوه‌های زیبای همبستگی ملی ایرانیان داخل و خارج بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه البته عده‌ای هنجارشکن که خود را مخالف جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌کنند، ناامیدانه و نافرجام تلاش کردند با تهدید و توهین به رأی‌دهندگان از طریق سخیف ترین رفتارها و زشت‌ترین کلمات، مانع مشارکت ایرانیان خارج از کشور در یک فرآیند دموکراتیک شوند، گفت: تنها نتیجه حاصله برای این به اصطلاح مخالفان، چیزی جز فلاکت و نمایش جهانی عمق ابتذال آنان نبود.

کنعانی ادامه داد:اجازه برخی دولت‌های غربی مدعی دموکراسی برای نمایش اینگونه رفتارهای زشت و عدم برخورد قانونی و بازدارنده همین دولت‌ها با اهانت کنندگان و ناقضان حقوق قانونی شهروندان اصیل و نجیب ایرانی، سئوال برانگیز است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان افزود: ایرانیان داخل و خارج، منتظر توضیح و اقدام نهادهای مسئول برخی کشورهای غربی نسبت به اینگونه رفتارهای وحشیانه، غیرمتمدنانه و غیرقانونی هستند و عملکرد دولت‌های مدعی حقوق شهروندی، حقوق بشر و دموکراسی را مورد قضاوت قرار خواهند داد.

نظر شما