شناسهٔ خبر: 67467215 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ساخت نیم ضریح تل زینبیه به دست هنرمندان تبریز 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی از ساخت نیم ضریح تل زینبیه به دست هنرمندان دانشگاه هنر اسلامی تبریز خبر داد. رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی از ساخت نیم ضریح تل زینبیه به دست هنرمندان دانشگاه هنر اسلامی تبریز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی داداش زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیم ضریح پس از تکمیل پروژه  در صحن عقیله بنی هاشم(ع) در کربلا نصب می‌شود.

وی با اشاره به پروژه صحن و سرای حضرت زهرا (س) گفت: این یک ابرپروژه و افتخاری برای جهان اسلام بود که در مساحت ۲۲۰ هزار مترمربع  در جوار حرم امیرالمومنین(ع) ساخته شده است.

وی گفت: در طول این سال‌ها حدود ۱۹۵ پروژه کوچک و بزرگ توسط محبان اهل بیت(ع) از طریق ستاد بازسازی اجرایی شده است.

داداش زاده گفت: فاز نخست صحن و سرای حضرت زینب(س) در کنار مرقد امام حسین (ع) نیز با مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع در حال احداث و مرحله نازک کاری است و سه فاز بعدی آن نیز در سال‌های آینده اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به جذب نذورات به صورت نقدی و طلا افزود:

وی افزود: چهارده ستاد منطقه‌ای در نقاط مختلف آذربایجان شرقی برای دریافت احسان و نذورات محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در قالب نقدی یا نذورات طلا فعالیت می‌کنند و تعهد امسال استان ۲۰۰ هزار ریال به ازای هر نفر است که مبلغی حدود ۸۰۰ میلیارد ریال است.

 

نظر شما