شناسهٔ خبر: 67467080 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دادستان کل کشور: نامزدهای انتخابات در مناظرات خدمات نظام را نادیده نگیرند

زهرا میرزایی

دومین جلسه ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با حضور اعضا به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌، دادستان کل کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام موحدی آزاد دادستان کل کشور ضمن درود به روح پر فتوح بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین سلام و درود به ارواح طیبه شهدای گرانقدر اسلام مخصوصا شهدای خدمت اظهار کرد: فصل انتخابات در نظام جمهوری اسلامی سابقه درخشان و قابلیت ارائه به سطح دنیا را دارد. در سال ۱۳۵۷ بیش از ۹۸ درصد مردم به این نظام و حکومت رای دادند و هیچ جای دنیا حکومتی مردمی تر از حکومت جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب، مردم در تمام صحنه‌ها حضور داشتند و نقش آفرینی کردند به طوری که جمهوریت نظام با حضور قاطبه مردم بوده است. به همین منظور دشمن تمام تلاش خود را کرده تا این نظام را از بین ببرد ولی نتوانسته و مایوس شده است. بنابراین دو مسئله تبلیغات مسموم و ناامید کننده و بحث اقتصادی را دنبال می‌کند.

رئیس ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی کشور گفت: دشمن برای از بین بردن نظام از ترور، ایجاد ناامنی داخلی و تحمیل جنگ به نتیجه نرسید، در حال حاضر با تحریم و فشار اقتصادی می خواهد نظام را ناتوان جلوه دهد و مردم را از نظام جدا کند. همچنین دشمن تلاش می‌کند تبلیغات مسموم را در ذهن جوانان نهادینه کند در حالی که نظام پیوسته به دنبال تنش زدایی در منطقه و جهان بوده و یک نمونه آن پیگیری مذاکرات راجع به برجام است.

موحدی بیان کرد: مردم همیشه به وظیفه خود عمل کرده‌اند و با وجود تمام تبلیغات دشمن انتخابات مجلس و ریاست جمهوری به خوبی برگزار شد و با تمام شیطنت های دشمنان و معاندین، بار دیگر مردم با حضور گسترده در پای صندوق های رای حضور پیدا خواهند کرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از امنیت سازان و حافظان امنیت گفت: انتخابات با امنیت و سلامت برگزار شد و هیچکدام از ستادها و کاندیداها به فرایند انتخابات اعتراض نکردند. این همبستگی، اتحاد و انسجام در سایه معنویت، قداست و پشتیبانی مقام معظم رهبری و تبعیت تمام نیروهای تحت امر از باب اعتقادی است و مردم نیز به وظیفه خود عمل کرده اند.

دادستان کل کشور ضمن تشکر و قدردانی از ایرانیان مقیم خارج از کشور اظهار کرد: اعتقادات بسیاری از ایرانیان خارج از کشور به اسلام و نظام ستودنی است. بسیاری از آن ها در روز انتخابات مورد اهانت قرار گرفتند ولی پای صندوق های رای حضور پیدا کردند و اجر کار آن ها بسیار زیاد است.

موحدی بیان کرد: در رابطه با تخلفات و جرایم بنا ما بر پیشگیری از وقوع تخلف است و اگر کسی طبق مقررات عمل نکند قطعا برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: دو قطبی سازی جامعه غلط است و مردم ایران همگی در خط اسلام هستند. نامزدها باید اخلاق و مصالح کشور را در نظر گرفته و آزادی انتخابات را با استفاده از برخی کلمات سلب نکنند. برخی کلمات نامناسب است و اثر منفی دارد.

رئیس ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی کشور با اشاره به اینکه در مناظره‌ها خدمات نظام نادیده گرفته نشود گفت: نامزدهای انتخابات تصور می‌کنند هر اندازه خدمات نظام را کتمان کنند رای بیشتری را کسب می‌کنند. نباید به نظام ظلم شود، بلکه باید در مناظره ها اخلاق را در قالب انصاف قرار دهند.

در ادامه این جلسه اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و دبیر ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی کشور گفت: موضوعاتی که در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی مطرح شد حول دو محور عمده بود. محور اول اینکه تمام همکاران مقامات قضایی، انتظامی و اطلاعاتی در سراسر کشور تلاش کنند تا یک حضور حداکثری از نظر مشارکت مردم فراهم شود و با حضور مقامات اجرایی و نظارتی مردم بتوانند در یک فضای بی‌طرفانه آزادانه فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: محور دوم رصد و پایش این موضوع بود که کسی در انتخابات از موقعیت و مقام خود سوء استفاده نکند. یعنی اگر کسانی در بخش‌های مختلف دارای مسئولیت هستند از مقام و موقعیت خود سوء استفاده کنند به آنها تذکرات لازم داده خواهد شد و در صورتی که رعایت نکنند بلافاصله پرونده قضایی تشکیل خواهد شد و برابر قانون با آنها برخورد می‌شود.
دبیر ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی کشور گفت: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی باید روسای ستادهای هر دو نامزد انتخاباتی را دعوت و آنها را توجیه قانونی کند تا اجازه ندهند افرادی تندرو ، افراطی و انحرافی در ستادهای آنها نفوذ و از آنها سوءاستفاده کنند.

وی ادامه داد: باید به موقع نسبت به تخلفات و اظهار نظرهایی که جنبه توهین و نشر اکاذیب دارد تذکرات لازم توسط ستادهای پیشگیری و دادستان ها و مقامات قضایی،انتظامی و امنیتی به مجموعه های مختلف داده شود تا کسی از این فضای آزادانه در عرصه انتخابات سوءاستفاده نکند. اگر از هر طرف بی قانونی صورت گیرد دستگاه قضایی طبق قانون به موقع عمل می‌کند و اجازه نمی‌دهند با نقض قانون کسی در این عرصه حضور پیدا کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما