شناسهٔ خبر: 67466758 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رشد ۱۰۰ برابری بیت‌کوین؛ ورشکستگی Mt. Gox در سال ۲۰۱۴، طلب‌ک... -

اقتصاد ایران: طلب‌کاران صرافی ورشکسته‌ی Mt. Gox در سال ۲۰۱۴ بسیار غمگین بودند؛ اما اکنون طلبشان را در حالی پس می‌گیرند که قیمت بیت‌کوین ۱۰۰ برابر شده است.

صاحب‌خبر -

صرافی ارز دیجیتال Mt. Gox در سال ۲۰۱۴ به‌دلیل توقف فعالیت و ورشکستگی باعث زیان چندمیلیون‌دلاری برای جامعه‌ی بیت کوین شد. این صرافی پس از سال‌ها جنگ حقوقی، موفق شده است تا تعداد زیادی از بیت‌کوین‌های گم‌شده را بازیابی کند و اکنون در حال بازگرداندن آن‌ها به ارزش تقریبی ۹ میلیارد دلار به حساب‌های سابق خود است.

به گزارش CNBC، در جریان سرقت بزرگ بیت‌کوین از Mt. Gox، حدود ۹۵۰,۰۰۰ واحد از این رمزارز گم شد و حالا پس از سال‌ها، قرار است ۱۴۰,۰۰۰ واحد از بیت‌کوین‌ها به مشتریان سابق Mt. Gox بازگردانده شود.

هنوز همه‌ی بیت‌کوین‌های گم‌شده پیدا نشده‌اند؛ اما افزایش نجومی ارزش بیت‌کوین از سال ۲۰۱۴ تاکنون باعث شده است تا ارزش هر بیت‌کوین بازیابی‌شده در زمان نگارش این مطلب درمقایسه‌با زمان سرقت، ۱۰,۰۰۰ درصد یا ۱۰۰ برابر افزایش یابد.

جان گلاور، از تحلیلگران شرکت وام‌دهی ارز دیجیتال Ledn گفت: «بسیاری از افراد باردیگر به پول‌های سرمایه‌گذاری‌شده در این صرافی دسترسی پیدا می‌کنند و این قطعاً بهترین سرمایه‌گذاری عمر آن‌ها خواهد بود.»

طبق گفته‌ی لوک نولان از شرکت تحقیقاتی CoinShares، بسیاری از طلب‌کاران Mt. Gox به‌دلیل پیامدهای مالیاتی، بازپرداخت به‌صورت بیت‌کوین را انتخاب می‌کنند. همچنین، نقد‌کردن بیت‌کوین‌ها موجب جلوگیری از رشد بیشتر ارزش دارایی‌های این کاربران خواهد شد. به‌همین‌دلیل، بسیاری از این افراد به نقدکردن بیت‌کوین‌های خود تمایلی ندارند.

مقالات مرتبط
  • وزارت خزانه‌داری آمریکا قوانین مالیاتی جدید رمزارزها را نهایی کرد
  • با تأیید ETF اتر در هفته آینده، احتمالا قیمت این رمزارز روند صعودی می‌گیرد

جان گلاور در‌ادامه‌ی توضیحاتش اشاره کرد که بسیاری از افراد برای اجتناب از مالیات سنگین، می‌توانند به‌جای فروش بیت‌کوین‌های خود، از آن به‌عنوان وثیقه برای دریافت وام به‌صورت دلاری استفاده کنند. پس این افراد بدون اینکه به فروش‌ دارایی‌های خود مجبور باشند، از آن کسب درآمد می‌کنند.

ازآنجاکه همه‌ی بیت‌کوین‌ها پیدا نشده‌اند، مشخص نیست که افراد درگیر دقیقاً چقدر سود خواهند کرد یا چقدر سرمایه‌گذاری کرده‌اند. هرچند با در‌نظر‌گرفتن قیمت بیت کوین در آن زمان و اکنون، به‌نظر می‌رسد که حداقل اصل سرمایه‌ی آن‌ها جبران می‌شود و حتی ممکن است سود بیشتری هم داشته باشند.

نظر شما