شناسهٔ خبر: 67466696 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

کاپیتان آمریکایی:

نتوانسته‌ایم حملات انصارالله را دفع کنیم

کاپیتان ناو آمریکایی «یو اس اس کارنی»، که به تازگی از دریای سرخ بازگشته است، تاکید کرد که نیرو‌های آمریکایی نتوانسته‌اند در مقابل حملات انصارالله یمن به کشتی‌های اسرائیلی مقابله کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه خبری «سی‌بی‌اس» آمریکا با «جرمی رابرتسون» ناخدای ناو آمریکایی «یو اس اس کارنی» درباره چالش‌هایی، که گروه انصارالله یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند، گفتگو کرده است.

ناوشکن یو اس اس کارنی ماه مه گذشته، در پایان سفر ۷ ماهه خود به خاورمیانه، به خانه خود در «مای پورت» فلوریدا بازگشت. رابرتسون در گفتگو با این شبکه آمریکایی گفت: «جنگ، ثبات عادی را به یک نبرد مسلحانه علیه یمن تبدیل کرده است. »

وی گفت: « از زمان جنگ جهانی دوم هیچ کشتی نیروی دریایی آمریکا در چنین نبردی وارد نشده بود. »

رابرتسون درباره وقایع دریای سرخ گفت: موشک‌های بالستیک بیش از همه او را نگران کرده بود. «شما می‌بینی چیزی با سرعت ۵ یا ۶ ماخ به سمتت می‌آید و شما ۱۵ تا ۳۰ ثانیه فرصت دارید تا تصمیم بگیرید. »

وی گفت: این اولین آزمایش واقعی نیروی دریایی تا به حال علیه یک موشک مافوق صوت است و « کامپیوتر تعیین می‌کند که موشک کجا می‌رود و ارتفاع و همه مشخصات آن به چه صورت است، اما انسان‌ها باید دکمه‌ها را فشار دهند. »

ناخدای ناو آمریکایی گفت: کشتی «کارنی» قرار بود برای سوخت‌گیری و تکمیل بار انبار‌های خود در دریا جدا شود، اما باید برای بارگیری موشک‌های بیشتری که بزرگتر از کشتی بود، به بندر می‌رفت.

وی با تاکید بر شلیک موشک‌های یک میلیون دلاری توسط ناوشکن آمریکایی به سمت پهپاد‌های هزار دلاری، اذعان داشت «کارنی» و دیگر کشتی‌های نیروی دریایی که در دریای سرخ گشت‌زنی می‌کنند، قادر به دفع همه حملات یمن نیستند.

به گفته رابرتسون، زمانی که ناوشکن «کارنی» به خانه بازگشت، درگیری‌های دریای سرخ هنوز به پایان نرسیده بود.

«عبدالملک الحوثی»رهبر جنبش انصارالله، با تاکید بر اینکه نمی‌توان با توانایی‌های موشکی پیشرفته نیرو‌های مسلح یمن مقابله کرد، گفته است: عملیات یمن «به وضوح بر نیرو‌های آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی تأثیر می‌گذارد.»

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما