شناسهٔ خبر: 67466628 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انگلیس: قانونی شدن شهرک سازی‌ها در کرانه باختری محکوم است

انگلیس با تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی برای قانونی کردن ۵ شهرک جدید در کرانه باختری مخالفت کرد.

صاحب‌خبر -

جنگ غزه نه تنها باعث کاهش تجاوزات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری نشده بلکه مقامات افراطی صهیونیست را برای تشدید اقداماتشان در این منطقه مصمم‌تر نیز کرده است؛ موضوعی که برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت و خواست جامعه جهانی است. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای به شدت از تصمیم کابینه ائتلافی نتانیاهو درباره به رسمیت شناختن شهرک سازی‌های جدید در کرانه باختری انتقاد کرد. 

در این بیانیه آمده است: ما به شدت با تصمیم اسرائیل برای قانونی اعلام کردن شهرک سازی‌های جدید در ۵ شهرک به شدت مخالف هستیم. 

انگلیس با اشاره به اقدامات گسترده غیرقانونی تل آویو علیه فلسطینیان، افزود: ما اقدامات تنبیهی بیشتر اتخاذ شده علیه تشکیلات خودگردان فلسطین را محکوم می‌کنیم و از اسرائیل می‌خواهیم تا توسعه شهرک سازی‌های را متوقف کند و عاملان خشونت رخ داده از سوی شهرک نشینان افراطی را مورد بازخواست قرار دهد. 

این بیانیه تصریح کرد: ما در این زمینه به روشنی سخن می‌گوییم که اقدامات اسرائیل برای تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین باید متوقف شود. ما خواستار اتخاذ تصمیماتی برای آزادی وجوه مربوط به این تشکیلات هستیم. 

بتزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به تازگی از تصمیم تل آویو برای ساخت ۵ شهرک جدید در کرانه باختری و استقرار یک میلیون نفر در این منطقه خبر داده است. اکنون ۷۰۰ هزار شهرک نشین صهیونیست در غزه ساکن هستند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

نظر شما