شناسهٔ خبر: 67466456 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

شریک ترامپ راهی زندان می‌شود

استیو بنن دوست و شریک دونالد ترامپ قرار است امروز برای اجرای حکم ۴ ماه حبس، خود را به زندان معرفی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک منبع آگاه اعلام کرد استیو بنن دوست و شریک دونالد ترامپ قرار است امروز برای اجرای حکم 4 ماه حبس، خود را به زندانی فدرال در منطقه دانبری ایالت کانکتیکت معرفی کند.

بنن در سال 2022، به‌جرم سرپیچی از احضاریه کمیته 6 ژانویه کنگره که برای رسیدگی به پرونده حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره تشکیل شده بود، به 4 ماه حبس محکوم شده است. وی مرتکب دو مورد جرم شده است؛ خودداری از ارائه مدارک یا ادای شهادت مقابل کمیته 6 ژانویه درباره حمله طرفداران ترامپ به کنگره در 6 ژانویه 2021 و ممانعت از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت از ترامپ به بایدن.

این در حالی است که در زمان حاضر دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری 5 نوامبر است. در صورت اجرای این حکم، بنن تا روز برگزاری انتخابات از زندان آزاد خواهد شد و می‌تواند به ترامپ بپیوندد اما زندانیان در زندان‌های فدرال به اینترنت یا رسانه‌های اجتماعی دسترسی ندارند و همین موضوع کار را برای بنن به‌منظور برقراری ارتباط با طرفدارانش در اتاق جنگ، مشکل می‌کند.

براساس این گزارش پس از آنکه درخواست استیو بنن از دادگاه عالی برای تأخیر در اجرای حکم در حالی که درخواست تجدیدنظر خود را دنبال می‌کند، رد شد، آخرین تلاش‌های وی برای به زندان نرفتن با شکست مواجه شد و در نهایت امروز راهی زندان می‌شود.

این دوست قدیمی ترامپ، در ابتدا اجازه یافت تا زمان بررسی درخواست تجدیدنظرش به دادگاه تجدیدنظر منطقه‌ای کلمبیا، به زندان نرود. با تأیید این حکم از سوی دادگاه تجدیدنظر، قاضی کارل نیکولاس به وی دستور داد تا امروز خود را به زندان معرفی کند.

بنن یکی از مشاوران ارشد و کلیدی دونالد ترامپ در کمپین انتخاباتی وی در سال 2016 بود که قبل از ایجاد اختلاف وی با ترامپ و در نهایت حل دوباره این اختلاف، به‌عنوان نظریه‌پرداز ارشد کاخ سفید در سال 2017 مشغول به کار شد. وی همچنین نقش مهمی در رسانه‌های جریان راست ایفا می‌کرد.

علاوه بر این، بنن اولین مقام ارشد سابق دولت ترامپ نیست که به‌جرم خودداری از همکاری با کمیته 6 ژانویه راهی زندان می‌شود. پیتر ناوارو، مشاور بازرگانی سابق ترامپ در ماه مارس و پس از دریافت حکم 4 ماه حبس، راهی زندان شد. دادگاه عالی درخواست ناوارو برای آزادی در زمان بررسی درخواست تجدیدنظر را رد کرده بود.

دونالد ترامپ در سال 2021، از بنن به‌دلیل اتهامات کیفری فدرالی که به او نسبت داد و او را متهم به فریب دادن طرفدارانش از جمله تلاش برای جمع‌آوری کمک‌های شخصی به‌منظور ساخت دیوار مرزی بین مکزیک و آمریکا کرده بود، عذرخواهی کرد. بنن تاکنون در هیچ یک از اتهامات مربوط به جمع‌آوری بودجه برای دیوار مرزی گناهکار شناخته نشده و در انتظار محاکمه است./تسنیم

نظر شما