شناسهٔ خبر: 67466225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد

برگزاری ۵ هزار دادگاه آنلاین در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از فراهم شدن بستر برای حضور اینترنتی افراد در دادگاه‌های علنی برخط خبر داد و گفت: حدود پنج هزار دادرسی الکترونیک و دادگاه برخط از سال گذشته تاکنون در استان برگزار شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان حیدر آسیابی اظهار کرد: در دادگاه‌های آنلاین، طرفین پرونده به صورت تصویری در جلسه‌های دادرسی شرکت می‌کنند و دفاعیات و مستندات خود را به قاضی پرونده ارائه می‌دهند.
وی تعریف دادرسی الکترونیک را حضور تصویری از طریق اینترنت در دادگاه اعلام کرد و افزود: علاوه بر پرونده‌هایی که یکی از طرفین آن در زندان است، این ظرفیت برای همه پرونده‌ها در استان فراهم شده است.
رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: افراد می‌توانند درخواست خود را برای شرکت غیرحضوری در دادگاه به قاضی پرونده ارائه کنند تا در روز رسیدگی، به صورت تصویری در جلسه دادگاه حاضر و دفاعیات و دادخواست‌های خود را به قاضی پرونده ارائه دهند.
وی، کم‌کردن رفت و آمد به دادگستری‌ها و صرفه‌جویی در هزینه مردم به ویژه کسانی که محل زندگی و دادگاه آنان متفاوت است را از مزایای برگزاری دادرسی الکترونیک دانست.
آسیابی با اشاره به برگزاری دادگاه‌های برخط، گفت: این دادگاه‌ها علنی است و امکان حضور اینترنتی اساتید، دانشجویان و علاقمندان به رشته حقوق در این دادگاه‌ها وجود دارد.

نظر شما