شناسهٔ خبر: 67465469 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کیومرث هاشمی: با انتخاب حدادی و هیات رئیسه کار‌ها در فدراسیون دو و میدانی با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما اعتقاد داریم که قهرمانان جهانی و المپیک می‌توانند در راس فدراسیون پس از اعلام نظر اعضا مجمع، رشته‌های ورزشی خود راهبری کنند. وزیر ورزش و جوانان گفت: ما اعتقاد داریم که قهرمانان جهانی و المپیک می‌توانند در راس فدراسیون پس از اعلام نظر اعضا مجمع، رشته‌های ورزشی خود راهبری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، کیومرث هاشمی در مراسم اهدای حکم و قرائت سوگندنامه رییس منتخب فدراسیون دوومیدانی صحبت هایی را مطرح کرد.

وی ضمن تبریک به احسان حدادی رئیس منتخب فدراسیون دوومیدانی اظهارداشت: از اینکه اعضاء مجمع به یکی از خانواده دوومیدانی که خود از قهرمانان این رشته است اعتماد کرد بسیار خرسندم و امیدوارم آقای حدادی با ممارست و تلاش پاسخ این اعتماد را همانطور که در عرصه ورزش قهرمانی داد و افتخار کسب کرد بدهد و موفق عمل کند.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که قهرمانان به خصوص قهرمانان نخبه که در عرصه‌های جهانی و المپیک موفق بودند می‌توانند در راس فدراسیون پس از اعلام نظر اعضا مجمع، رشته‌های ورزشی خود راهبری کنند.
وی با تاکید بر تسریع در پیگیری امور مدیریتی در فدراسیون‌ها ادامه داد: باید هرچه زودتر کار‌ها شروع شود، مدت زیادی بوده که فدراسیون دوومیدانی به دلایل مختلف با سرپرست مدیریت می‌شد که خوشبختانه با انتخاب آقای حدادی و اعضا هیات رئیسه کار‌ها با سرعت بیشتری پیگیری شود.
هاشمی در ادامه  صحبت های خوداز آقای اسبقیان به واسطه برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی قدردانی کرد و گفت: مجمع انتخاباتی دوومیدانی، پانزدهمین مجمع انتخاباتی است که در طول این مدت برگزار شده است.
وی توضیح داد: یکی از معضلات و مشکلات در حوزه فدراسیون‌های ورزشی، عدم برگزاری مجامع انتخاباتی آنها و مدیریت با سرپرست بود که خوشبختانه بیشتر مجامع انتخاباتی برگزار شده و تعداد کمی باقی مانده که ان‌شاءالله به زودی آنها  هم برگزار خواهند شد.

وزیر ورزش وجوانان در ادامه سخنانش توضیحاتی را درخصوص دلایل قرائت عهدنامه ارائه کرد و از آن به عنوان یک اقدام نهاد‌های بین المللی ورزشی یاد کرد.

وی با بیان اینکه کار مدیریت در ورزش کاری سخت و حساس است از رشته دوومیدانی به دلیل تعدد رشته‌های زیرمجموعه اش به عنوان رشته‌ای مهم نام برد که مسولیت بسیار سختی را برعهده رئیس فدراسیون می‌گذارد.
کیومرث هاشمی با تاکید برهمدلی و تعامل جامعه ورزش این نکته را مورد توجه قرار داد که رقابت‌ها باید کنار گذشته شود و احسان حدادی به عنوان مسئول این فدراسیون فضا را برای انسجام و همکاری‌های بیشتر خانواده دوومیدانی مهیا کند.

وی با بیان اینکه هنر مدیریتی این است که باید از همه ظرفیت‌ها در هدایت فدراسیون بهره گرفته شود خطاب به احسان حدادی گفت: ان‌شاءالله باتجارب خوبی که در عرصه فعالیت‌های بین‌المللی برعهده دارید با استفاده از نظرات و تجربیات پیشکسوتان و جامعه علمی این ورزش بتوانید کار‌ها را به پیش ببرید.

وزیر ورزش و جوانان افزود: پیش از این شما قهرمان بودید و مطالبه‌گر، اما امروز یک مدیر قهرمان هستید، مدیری که باید پاسخگوی جامعه مخاطب و خانواده دوومیدانی باشید، لذا می‌طلبد از همان ظرفیت قهرمانی خود در جذب منابع مالی و در جذب ظرفیت‌های مدیریتی و نیروی انسانی از جمله پیشکسوتان، چهره‌های علمی و... استفاده کنید و این انسجام را به وجود بیاورید.

وی در ادامه سخنانش به اهمیت هیات‌های ورزشی در استان‌ها پرداخت و گفت: حمایت از آنها حمایت از کل ورزش کشور است و اگر آنها موفق باشند فدراسیون موفق خواهد بود، بنابراین من همواره به مدیران کل استانی و روسای فدراسیون‌های ورزشی توجه به آنها را مورد تاکید قرار می‌دهم.

کیومرث هاشمی با توجه به اهمیت رویداد‌های ورزشی پیش‌رو رشته دوومیدانی تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی و المپیک با حمایت و مشورت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان را مورد تاکید قرار داد و گفت: هرچه زودتر اقدامات لازم برای انجام این مهم صورت بگیرد تا این فدراسیون بتواند سهم بیشتری در رویداد‌های بزرگ بین المللی از جمله المپیک داشته باشد.

وی با تاکید براینکه وزارت ورزش و جوانان از رشته‌های ورزشی از جمله دوومیدانی حمایت‌های لازم را خواهد داشت، توضیحاتی را درخصوص اعتبارات تخصیصی به فدراسیون‌های ورزشی ارائه کرد و گفت: مجموعه اعتبارات فدراسیون‌ها در سال ۱۴۰۳ حداقل ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: منابع مالی تخصیصی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌های ورزشی تنها بخشی از منابع پانزده گانه‌ای است که در اساس‌نامه فدراسیون‌های ورزشی پیش بینی شده است، بنابراین روسای فدراسیون‌های ورزشی می‌بایست تلاش کنند از همه ظرفیت‌های مختلف استفاده کرده و درآمدزایی کنند.

وی خطاب به رییس فدراسیون دوومیدانی تاکید کرد: هرچه زودتر با همکاری اداره کل دفتر مشترک فدراسیون‌های ورزشی همکاری کنید تا مجمع برگزار شده و هرچه سریعتر هیات رییسه مشخص و تعیین تکلیف شوند و فدراسیون نیز با انسجام بیشتر کار خود را اغاز کند.

هاشمی در ادامه سخنانش موضوع آمایش سرزمین را مطرح و بیان کرد: ان‌شاالله با اجرای این موضوع عدالت در حوزه ورزش در سراسر کشور با دقت نظر بیشتر پیگیری شود.

نظر شما