شناسهٔ خبر: 67465079 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

جلیلی: نباید به موضوعات نظام سلامت تک‌بعدی نگاه شود - اکونیوز

اقتصاد ایران: نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: وظیفه حکمرانان این است که به مسائل نظام سلامت تک بعدی نگاه نکنند. بخشی از مسائل نظام سلامت به بودجه‌های تخصیص یافته و بخشی از مسائل به نبود نیروی انسانی مناسب وابسته است.

صاحب‌خبر -
- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سعید جلیلی نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری امروز در اجتماع حامیان سلامت ستادش در دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: اگر ما گفتیم یک جهان فرصت یک ایران جهش، یعنی مجموعه‌ای از سرمایه‌ها و نیروهای انسانی با نشاطی که برای ایجاد جهش در ایران آماده‌اند تلاش شایسته انجام دهند.

وی افزود: چهار سال آینده سرنوشت، منابع و هزینه‌های کشور را تعریف می‌کند و رویکرد کشور بر اساس برنامه‌ها جهت پیدا می‌کند. یک رویکرد این است که در حوزه سلامت با نگاهی به قله‌ها جهشی در خور شان ملت ایران انجام دهیم. 

وی ادامه داد: یک رویکرد دیگر نیز می‌تواند این باشد که گفته شود اف‌ای‌تی‌اف نشد پس واکسن کرونا هم وارد نمی‌شود. در سال 92 شعارهایی مطرح شد و رفتند توافق کردند، امتیازاتی دادند و آژانس اعلام کرد که ایران به همه تعهدات خود عمل کرده اما تحریم‌ها دو برابر شد، خودشان تحریم شدند و رشد اقتصادی کشور صفر یا منفی شد. وقتی کشور درگیر مشکلات سلامت شد و روزانه 700 نفر در پی کرونا جان باختند و باید واکسن وارد می‌شد، مقامات وقت اعلام می‌کردند که تا زمانی که برجام به فرجام نرسد واکسن نمی‌توان وارد کرد و کشوری را گروگان گرفتند و سلامتشان را به یک موضوع گره زدند.

وی با بیان اینکه مسیرهایی که پیش روی کشور است باید برای مردم تبیین شود، گفت: ما امروز در یک انتخاب جدی هستیم. یک رویکرد مبتنی بر این است که ضعفی را ببیند و ناامید را القا و راهکاری ارائه کند که در آن موفق نباشند، برخی بعد از 8 سال که دیدند راهکارهای قبلی جواب نمی‌دهد دوباره می‌خواهند همین روش را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه برخی مسائل خارج از حوزه سلامت بر سلامت مردم نقش دارند، بیان کرد: برای مثال در تصادفات جاده‌ای سالانه بیش از 20 هزار تلفات رخ می‌دهد در حالی که بروز این تصادفات به نظام سلامت ارتباط ندارد بنابراین وظیفه حکمرانان این است که به مسائل نظام سلامت تک بعدی نگاه نکنند. بخشی از این مسائل نظام سلامت به بودجه‌های تخصیص یافته و بخشی از مسائل به نبود نیروی انسانی مناسب وابسته است.

در حال تکمیل...

نظر شما