شناسهٔ خبر: 67464807 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

با اسکرابر صنعتی غول نظافت بیشتر آشنا شوید

در این مطلب قرار است درباره یک غول نظافت که شاید بارها آن را در مکان های مختلف دیده باشید صحبت کنیم، آنهم اسکرابر صنعتی!

صاحب‌خبر -

در دنیای امروز یکی از مهم‌ترین عواملی که در مکان بزرگ و صنعتی به بهبود کیفیت محیط کار، افزایش ایمنی و بهره ‌وری کمک می‌کند بحث نظافت است. یکی از ابزارهای کلیدی برای دستیابی به این اهداف، اسکرابر صنعتی است که با طراحی‌های پیشرفته و کاربردی، توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در صنایع مختلف به دست آورد. با ما همراه باشید تا به بررسی انواع آن و کاربرد هر یک از آن ها بپردازیم.

انواع اسکرابر صنعتی و سیستم کار آنها

سیستم کار کلی آنها به گونه ای است که با استفاده از برس‌های چرخان و سیستم مکش قوی که دارد آلودگی‌ها، لکه‌ها و گرد و غبار را به‌طور کامل از بین می‌برد و سطوح را به صورت یکنواخت تمیز می‌کند. با کاهش نیاز به نیروی انسانی و افزایش بهره ‌وری، هزینه‌های نظافت را کاهش می‌دهند. استفاده از اسکرابرهای صنعتی به بهبود کیفیت نظافت در محیط کار کمک می‌کند. اسکرابر صنعتی با نام دستگاه کف شوی سالن نیز شناخته می شود.اسکرابرها با تکنولوژی‌های متنوع و طراحی‌های مختلف، توانسته‌اند نیازهای گوناگون صنایع را برآورده کنند. این دستگاه‌ها به دو شکل تولید و عرضه می شوند:

  • اسکرابر سرنشین دار
  • اسکرابر دستی

که هر یک برای کاربردهای خاصی طراحی شده‌اند. لازم است پیش از توضیح این بخش یک تعریف ساده ای از این که اسکرابر صنعتی چیست به شما ارائه دهیم.

اسکرابر صنعتی چیست؟

یک دستگاه نظافت صنعتی مکانیزه که یار قدرتمند شما در نبرد با آلودگی‌ها که با قدرت و کارایی بی‌نظیر، سطوح مختلف را در کمترین زمان ممکن تمیز و درخشان می‌کند. این دستگاه که به آن زمین شوی صنعتی نیز گفته می شود دستگاهی پیشرفته برای نظافت و شستشوی سطوح وسیع در محیط‌هایی مانند کارخانه‌ها، انبارها، مراکز تجاری، مراکز خرید و... است. امیدواریم پاسخ جامعی به سوال اسکرابر صنعتی چیست داده باشیم.

اسکرابر سرنشین دار

اسکرابر سرنشین دار که آن را با نام اسکرابر خودرویی نیز می شناسند دارای طراحی ارگونومیک به منظور سوار شدن اپراتور بر روی دستگاه می باشد. کاربرد این مدل اسکرابر در فضاهای وسیع نظیر کارخانه ها، مراکز تجاری، انبار ها و مراکز توزیع می باشد.

با اسکرابر صنعتی غول نظافت بیشتر آشنا شوید

تغذیه ی اسکرابر سرنشین دار باتری می باشد تا به دلیل اتصال به کابل دچار محدودیت حرکتی نباشد. حجم مخزن آب آن ها نیز بزرگ تر از مدل های دستی بوده و همچنین سرعت بالاتری را در امر نظافت فراهم می کند. اما برای رفت و آمد در مسیر های باریک چندان مناسب نیست.

اسکرابر دستی

یکی از انواع پرکاربرد اسکرابرهای صنعتی که طرفداران زیادی را نیز دارد اسکرابر دستی است که برای نظافت و شستشوی سطوح مختلف در فضاهای کوچک و متوسط طراحی شده است. این دستگاه‌ها توسط اپراتور از پشت هدایت می‌شوند و به دلیل اندازه کوچک و قابلیت مانور بالا، برای محیط‌هایی با دسترسی محدود و فضاهای باریک ایده‌آل هستند.

این مدل ها با هدایت شخصی که پشت دستگاه قرار می گیرد و با استفاده از تی ای که در انتهای اسکرابر نصب شده، آبهای آلوده ناشی از شستشوی سطوح را جمع آوری نموده و سطح مورد نظر را کاملا خشک و تمیز تحویل می دهند. اسکرابر دستی بر مبنای منبع تغذیه خود به دو گروه تقسیم می شوند:

با اسکرابر صنعتی غول نظافت بیشتر آشنا شوید

اسکرابر دستی برقی یا کابلی

این دستگاه با استفاده از برق شهری کار می کند و به دلیل استفاده از برق ۲۲۰ ولت در مقایسه با مدل باتری دار، توان بالاتری دارد. این مدل برای محیط هایی که دسترسی آسان به پریز برق دارند مناسب می باشد.

اسکرابر دستی باتری دار

دستگاه اسکرابر دستی باتری دار برای استفاده در فضاهای بدون دسترسی به پریز برق مناسب است. به دلیل عدم نیاز به کابل برق، کاربری آسان تری نسبت به مدل های برقی دارند و به راحتی قابل حمل و نقل هستند. اسکرابرهای دستی باتری دار در مدل های مختلف با مدت زمان کارکرد باتری متفاوت عرضه می شوند؛ لذا مدلی را انتخاب کنید که با نیاز شما از نظر مدت زمان کارکرد باتری مطابقت داشته باشد.

قیمت اسکرابر صنعتی (دستگاه کف شوی سالن)

قیمت اسکرابر صنعتی تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد که شامل نوع دستگاه، ظرفیت مخزن، منبع تغذیه، قدرت موتور، برند و کیفیت ساخت و امکانات اضافی می‌باشد. برای داشتن یک انتخاب آگاهانه و مناسب ابتدا باید نیاز های مجموعه ی خود را به درستی بشناسید و سپس گزینه های موجود در بازار را بررسی نموده و موردی که با نیاز های شما مطابقت دارد را انتخاب کنید. بدین منظور ما هر یک از عوامل موثر در قیمت دستگاه کف شوی سالن را به صورت مختصر شرح می دهیم.

  • نوع اسکرابر

اسکرابر های دستی دارای قیمت مناسب تری نسبت به مدلهای سرنشین دار هستند. اما این بدان معنی نیست که مدل خودرویی همیشه بهتر از مدل های دستی هستند. اسکرابرهای دستی به دلیل طراحی جمع‌وجور و قابلیت مانور بالا، برای نظافت فضاهای کوچک و باریک بسیار مناسب هستند. این دستگاه‌ها می‌توانند به راحتی در راهروهای تنگ و فضاهای محدود حرکت کنند. در مقابل اسکرابرهای سرنشین‌دار به دلیل قدرت بالاتر، می‌توانند سطح‌های بزرگ را در زمان کوتاه‌ تری تمیز کنند.

این ویژگی در محیط‌های بزرگ و پرتردد مانند انبارها، کارخانه‌ها و مراکز تجاری بسیار مفید است. همچنین اپراتور در اسکرابرهای سرنشین ‌دار در جایگاه مخصوص نشسته و دستگاه را هدایت می‌کند، که این امر باعث کاهش خستگی فیزیکی و افزایش بهره ‌وری اپراتور می شود.

در مقابل اپراتوری دستگاه های دستی ساده تر بوده و نیاز به دانش فنی ندارد. بنابراین همیشه قیمت بالاتر نشانه ی کارآمدی دستگاه نیست. بلکه لازم است شما نوع دستگاه را بر مبنای نیازمندی هایتان انتخاب کنید.

  • ظرفیت مخزن دستگاه

ظرفیت مخزن اسکرابر صنعتی، یکی از عوامل مهم در کارایی و بهره‌ وری این دستگاه‌هاست. مخازن اسکرابر به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: مخزن آب تمیز و مخزن آب کثیف. ظرفیت مخازن بسته به نوع و اندازه اسکرابر متفاوت است. ظرفیت مخزن در اسکرابر های دستی بین ۱۰ تا ۳۰ لیتر و در اسکرابر های سرنشین دار عددی بین ۵۰ تا ۱۵۰ لیتر است. 

  • منبع تغذیه

منبع تغذیه اسکرابرهای صنعتی تأثیر زیادی بر کارایی، عملکرد و هزینه‌های عملیاتی آنها دارد. منابع تغذیه برای اسکرابرها شامل باتری‌های قابل شارژ و موتورهای برقی است که هر یک مزایا و معایب خود را دارد که در متن مقاله به آن ها اشاره شد.

  • قدرت موتور

این پارامتر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که بر قیمت دستگاه تأثیر می‌گذارد. قدرت موتور می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر توانایی اسکرابر در تمیز کردن سطوح مختلف و جمع‌آوری آب کثیف داشته باشد. 

  • برند و کیفیت ساخت 

برندهای معتبر و شناخته‌شده به دلیل کیفیت بالاتر محصولاتشان و خدمات پس از فروش گسترده دارای قیمت بالاتری هستند که البته ارزش پرداخت بهای اولیه ی بالاتر را دارند. 

  • امکانات و ویژگی‌های اضافی

دستگاه‌های با سیستم‌های کنترل الکترونیکی و ویژگی‌های هوشمند گران ‌تر هستند. همچنین وجود لوازم جانبی مختلف و قابلیت‌های اضافی مانند تنظیمات برس‌ها و سیستم‌های خشک‌کن تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده اسکرابر دارد.

در این مطلب تلاش نمودیم شما را با دستگاه اسکرابر صنعتی آشنا کنیم. اما همان طور که از متن مقاله دریافتید، عوامل زیادی هستند که باید در هنگام خرید به آن ها دقت فرمایید. توصیه ی آخر ما به شما برای داشتن بهترین خرید، استفاده از متخصصان و کارشناسان فعال در حوزه ی نظافت صنعتی می باشد. یکی از مجموعه های فعال در این زمینه که با مدیریت و کادر مجرب خود آماده ی پاسخگویی به سوالات و نیاز های شما عزیزان می باشد مجموعه ی آوین شاپ است.

نظر شما